Bestseller kurtiserer kurvede kvinder

3. januar 2013 08:56 | Af: Uffe Dahl, newsbreak.dk - mail: redaktion@newsbreak.dk
 
Bestseller kurtiserer kurvede kvinder
Billede mangler

Det nye tøjmærke Junarose skal genstarte væksten gennem det voksende marked for tøj til kvinder fra størrelse 42 og opefter.
 BNB, Af: Morten Bang Jørgensen
 
Det er et af modebranchens hurtigst voksende områder, men hidtil har markedet for tøj til plus-size-kvinder været noget overset. Det er der nu imidlertid ved at blive godt og grundigt lavet om på.
 
Landets største modekoncern Bestseller – kendt for blandt andet Vero Moda, Only og Jack & Jones – lancerer nu tøjmærket Junarose, som skal fokusere på tøj til kvinder i størrelse 42 og op. Det skriver Børsen.
 
“Det er et stort marked, men vi har gennem flere år mærket en stigende efterspørgsel fra de markeder, vi opererer på. Hidtil har vi fokuseret på vores eksisterende brands, men nu er efterspørgslen så stor, at vi gør det,” siger direktionsmedlem hos Bestseller Lisbeth Holm Højgaard til Børsen.
 
Fra denne sommer vil forbrugere i blandt andet Danmark og Storbritannien kunne købe Junarose-mærket. Bestseller fik halveret sit resultat til 1,2 mia. kroner i det seneste regnskab, så koncernen har brug for nye områder, der kan tænde op under væksten.
 
Lisbeth Holm Højgaard mener dog ikke, at Junarose i første omgang vil få en omsætning på hverken en halv eller en hel milliard kroner i de første år.
 
Markedet for kvindetøj i store størrelser har hidtil været præget af mindre spillere. Herhjemme eksempelvis mærket Carmakoma og Ball Group. Hos sidstnævnte ser administrerende direktør Ole Holm Bestsellers indtræden på markedet som et wake-up-call.
 
“Det har indtil for nylig været en niche, som nærmest var lidt 2. division eller for kræmmere som mig. Konkurrenterne har mest været H&M og supermarkederne. En del har nu erkendt, at det er en stor del af markedet, for i Danmark er det måske en tredjedel, som efter deres BMI-indeks er overvægtige og dermed i vores målgruppe,” siger han til Børsen.
 
Lisbeth Holm Højgaard oplyser, at Junarose-mærket starter med engros-salg til tredjemandsejede butikker.
“Det er sådan, vi også har startet vores andre nye brands. Går det godt, kan det være, vi på et tidspunkt bygger en kæde af Junarose-butikker op. Lad os nu lige se, hvordan det går. Til gengæld tror jeg, at det bliver stort på nettet. Mange i målgruppen køber tøj online,” siger hun til Børsen.

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu