Dansk discount hitter i Polen

25. februar 2013 08:36 | Af: Berlingske Nyhedsbureau
 
Dansk discount hitter i Polen
Billede mangler

Dansk Supermarkeds discount-skotte har så godt fat i markedet i Polen, at kæden nu skal bane vejen for den internationale vækst i koncernen.

Derfor har Dansk Supermarked investeret et milliardbeløb i nye Netto-butikker i Polen. Her åbnede 34 butikker i 2012, og forventningen ligger på 50 nye butikker i år, siger Claus Juel Jensen, direktør for Netto til Morgenavisen Jyllands-Posten.

Men helt så godt går det ikke i Tyskland og Sverige, hvor kædens vækst har tabt pusten. Der blev kun åbnet to nye butikker i Sverige og fire i Tyskland, da Netto henholdsvis har kæmpet med nyt IT-system hos de blå-gule og skærpede krav fra myndighederne om at åbne nye butikker i discountens moderland.

Derfor vil Netto fokusere på markedet i Polen, hvor vækstbetingelserne er gode, og modernisere de eksisterende butikker på de vigtige markeder hos Danmarks naboer. Dansk Supermarked håber på at åbne 12-15 nye butikker i Sverige i år og omkring en halv snes i Tyskland.

»Netto er motoren i vores internationale vækst. Der er masser af muligheder for at udvide vores tilstedeværelse i Tyskland, Polen og Sverige, men andre lande kan også komme til,« siger Per Bank, koncernchef i Dansk Supermarked til Morgenavisen Jyllands-Posten.

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu