Danske Spil gør klar til anden halvleg

13. februar 2013 08:25 | Af: Berlingske Nyhedsbureau
 
Danske Spil gør klar til anden halvleg
Billede mangler

Spilindtægterne er steget med 56 procent, fra 766 millioner kroner til 1,2 milliard kroner på bare et år. Markedsandelen ligger på næsten 60 procent, og i dag sidder Danske Licens Spil, som er den største del af Danske Spil koncernen på næsten 75 procent af markedet for sportsspil.

Det er svært at tro på så fine resultater, efter monopolet blev ophævet for godt et år siden. Ikke desto mindre er det de fakta, Danske Licens Spils direktør Jens Aaløse lægger frem i Børsen onsdag.

»Alle historier om, at liberaliseringen af spillemarkedet, ville gøre ondt på Danske Spil, dem kan vi vist godt mane i jorden,« siger han til Børsen.

Og Danske Licens Spil smider flere kort på bordet og er nu klar til at satse mere end 100 millioner kroner på en ny online spilleplatform, som skal lanceres inden sommer. Her vil der komme flere kampe i spil på Oddset, og teknologien bliver forbedret, så der kan spilles døgnet rundt på lokale kampe såvel som internationale.

»I dag er vores spilfunktion af IT-mæssige årsager lukket om natten. Det betød for eksempel, at vi i forrige uge ikke kunne tilbyde folk at spille live på Superbowl, og det er jo ikke tilfredsstillende,« siger Jens Aaløse til Børsen.

Derudover smider Danske Licens Spil et nyt, mere kvindeligt spil i puljen med Blitz, hvor man kan spille på for eksempel X-Factor, og de vil brugertilpasse Oddet.dk, så siden passer til den enkeltes spillevaner.

På sidelinjen har spilgiganten en romance kørende med TV3, som de har indgået et samarbejde med om programsponsoreringer, et nyt tipsspil og live crawls i bunden af skærmbilledet under blandt andet fodboldkampe.

For selv om Danske Spil er i toppen af spilmarkedet første år efter liberaliseringen, så er kampen om markedsandele ikke slut endnu. Den er først lige begyndt.

»Spillemarkedet ændrer sig hele tiden, og det er svært at spå om, hvordan det hele ser ud om et par år. Oddset har vundet første halvleg mod de udenlandske selskaber, men det vil være naivt at tro, at der ikke kommer en anden halvleg,« siger Søren Nielsen, marketingchef for Danske Spil til Børsen. I Børsen viser tal fra Gallup Adfacts, at Danske Spils annonceindrykning er mere end fordoblet fra 2011 til 2012, hvis al annonceindrykning i Danmark måles. Helt præcist var reklameforbruget på 296 millioner kroner i listepriser ifølge Børsen.

»Det hænger jo ikke sådan sammen, at hvis vi sparede for eksempel 50 millioner på reklamer, så ville der være 50 millioner mere på bundlinjen. Vi skyder kun flere penge i markedsføring, så længe vi får endnu flere igen,« siger Jens Aaløse til Børsen.

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu