McDonald’s bytter burgere ud med havregrød om morgenen

12. april 2013 07:26 | Af: Berlingske Nyhedsbureau
 
McDonald's bytter burgere ud med havregrød om morgenen
Foto: Colourbox.
Foto: Colourbox.

Fastfood-kæden McDonalds er klar til at give danskerne morgenmad – og det er ikke burgere,d er er på menuen. Foto: Colourbox.

Fastfoodkæden McDonald’s går nu i offensiven mod bagere og 7eleven for at kapre kunder fra morgenstunden.

 

På mandag gør McDonald’s sin entré på det danske to go-morgenmadsmarked. Salg af morgenmad skal sikre McDonald’s Danmark nye markedsandele og positionen som danskernes foretrukne morgenmadsdestination i 2018, lyder målsætningen fra Stephen Shillington, administrerende direktør hos McDonald’s Danmark.

To go-morgenmadsmarkedet i Danmark er i dag domineret af tankstationer, kiosker som 7eleven og bagerier. Men fremover serverer alle landets 86 McDonald’s-restauranter både klassiske McDonald’s morgenmåltider og traditionelle danske produkter hver dag mellem 7 og 10. I samme tidsrum tages kædens øvrige produkter som burgere, pommes frites og wraps af menuen.

”To ud af tre danskere spiser morgenmad hver dag, og omkring halvdelen af befolkningen køber to go-måltider. Lige nu er to go-morgenmad et lille, men voksende marked i Danmark, og vores ambition er at udvide markedet væsentligt. Vi tror på, at vi kan tilbyde vores gæster et bedre og mere varieret morgenmadssortiment til en overkommelig pris, og samtidig giver vi vores gæster mulighed for at købe morgenmad gennem vores Drive Thru, mens de er på farten,” siger Stephen Shillington.

Det er især mænd og den yngre del af befolkningen, der spiser morgenmad på farten, viser en ny undersøgelse, som analyseinstituttet YouGov har foretaget for McDonald’s Danmark. Undersøgelsen slår også fast, at danskerne foretrækker klassikere som rundstykker, havregrød og kaffe om morgenen, og derfor har McDonald’s Danmark sammensat en særlig dansk morgenmenu, der indeholder danskernes morgenmadsfavoritter.

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu