Post Danmark fuskede ikke med reklamepriser

15. februar 2013 15:50 | Af: Berlingske Nyhedsbureau
 
Post Danmark fuskede ikke med reklamepriser
Billede mangler

Post Danmark misbrugte ikke sin dominans og brød dermed ikke konkurrenceloven, da virksomheden for nogle år siden tilbød én pris for forsendelse af tilbudsaviser til egne kunder og en anden pris til firmaet Forbruger-Kontakts tidligere kunder.

 

Det har Højesteret afgjort, efter at sagen først har været forbi Konkurrencerådet, Konkurrenceankenævnet og Østre Landsret, som alle kom til den modsatte konklusion.

Sagen går tilbage til 2003 og 2004, hvor Post Danmark sænkede priserne for adresseløse forsendelser som reklamer fra supermarkederne COOP, Spar og SuperBest, som indtil da betjente sig af distributøren Forbruger-Kontakt.

Forbruger-Kontakt mente, at det stred mod konkurrenceloven, men nu har Højesteret altså endegyldigt frikendt Post Danmark i sagen, som EU-Domstolen også har været inde over.

BNB

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu