SAS-stewardesser tvinges på smilekursus

25. november 2011 10:17 | Af: Uffe Dahl, newsbreak.dk - mail: redaktion@newsbreak.dk
 
SAS-stewardesser tvinges på smilekursus
Billede mangler

3000 medarbejdere i SAS skal inden næste sommer på smilekursus. Her skal de lære at blive endnu mere servicemindede, så kunderne vil strømme til.
Men mange af de ansatte føler sig ydmygede. Vi vil ikke stå model til mere, lyder det ifølge nyhedsbureauet Newspaq.
– For mig har det været nedværdigende at være på det kursus. Jeg gør allerede det ekstra, som man beder mig om, siger SAS-stewardesse gennem 12 år, Signe Damgaard, der netop har været igennem éndags-kurset ’Smile’.
I SAS mener man derimod, at smilekurset, der er et element i den nye 4Excellence strategi, øger arbejdsglæden – og ikke mindst kundetilfredsheden.
– Man kan altid gøre det lidt bedre, og vi kan se, at de spontane kundereaktioner er meget positive, og at vi de sidste fire måneder har haft den højeste kundetilfredshed i 11 år, siger Per Møller Jensen, vice president for brand, markering & EuroBonus.

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu