Skal du have penge tilbage fra EuroPark?

12. marts 2013 09:44 | Af: Berlingske Nyhedsbureau
 
Skal du have penge tilbage fra EuroPark?
Billede mangler

Sø- og Handelsretten fastslog i en dom fra den 31. januar 2013, at det var uberettiget, når EuroPark i det første brev til bilister, der ikke betalte en parkeringsafgift rettidigt, opkrævede et rykkergebyr på 100 kr. Samtidig blev EuroPark dømt til at tilbagebetale gebyrer opkrævet efter den 4. marts 2010, hvor Højesteret afsagde en tilsvarende dom.

Det vil EuroPark nu efterleve, oplyser Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

EuroPark har oplyst, at selskabet ikke længere opkræver rykkergebyr i det første brev til bilisten. Men i alle andre sager, hvor EuroPark efter den 4. marts 2010 har pålagt et rykkergebyr i det første brev til bilisten, vil EuroPark nu sende et brev til den adresse, som rykkerbrevet blev sendt til. I brevet opfordres bilisten til at fremsende sine kontooplysninger inden tre måneder, således at EuroPark kan tilbagebetale de 100 kr.

Tilbagebetalingen gælder dog ikke, hvis en bilist anerkender at have modtaget det girokort med parkeringsafgiften, der var placeret bag vinduesviskeren på bilen, eller direkte eller indirekte har tilkendegivet at have modtaget den oprindelige parkeringsafgift.

Forbrugerombudsmanden påpeger, at det er kun det første rykkergebyr, der er opkrævet med urette. Rykkergebyrer på anden og tredje rykker har været lovlige og tilbagebetales derfor ikke.”Jeg er glad for, at EuroPark loyalt efterlever dommen og betaler de ulovligt opkrævede rykkergebyrer tilbage til bilisterne,” siger forbrugerombudsmand Henrik Øe.

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu