Søde sager slår selleri

22. januar 2013 19:48 | Af: Berlingske Nyhedsbureau
 
Søde sager slår selleri
Billede mangler

Hver gang en børnefamilie spenderer 200 kroner på søde sager, går 26 kroner – svarende til 13 procent – til slik, mens 21 kroner går til grønsager og 18 kroner til frugt.

– Det er da skræmmende, at folk bruger flere penge på slik end på grøntsager, og det overrasker mig, at slik og sukker slår sådan ud. Det er tydeligvis blevet en større del af danskernes dagligdag, så det ikke længere bare er noget, vi kun spiser i weekenden, men hele tiden, siger Malika Pedersen fra Erhvervsøkonomisk Analyse i Landbrug & Fødevarer til tv2.dk.

Det er især børnefamilier, der sætter tænderne i slikket, mens personer over 60 år kun bruger omkring 10 procent af madbudgettet på slik.

BNB

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu