Tweets er den nye valuta

12. februar 2013 17:42 | Af: Berlingske Nyhedsbureau
 
Tweets er den nye valuta
Billede mangler

Har du en AmEx konto, kan du tilknytte den din Twitterprofil og forvandle de 140 tegn til et antal dollar. Bare lav et hastag efterfulgt af produktets navn og vupti, du er nu den nye ejer af af en Kindle eller en Xbox.

American Express og Twitter har nemlig lanceret pay-by-tweet, som gør det muligt at lave transaktioner over Twitter, skriver Financial Times. Twitter har selv fiflet med en lignende idé og havde en overgang »Twitclusives«, rabatkoder til køb hos forskellige butikker, men ideen slog aldrig i gennem.

Med pay-by-tweet behøver køberen ikke forlade Twitter for at få sit produkt.

»Vi forvandler et tweet til en faktisk transaktion,« siger Leslie Berland, leder af digitale partnerskaber hos AmEx, til Financial Times.

Twitter vil ikke få del i overskuddet fra AmEx transaktionerne, siger hun, da det er American Express’ teknologi på Twitters platform. Twitter vil derimod få reklame gennem såkaldte promoverede tweets fra sælgerne.

Og selv om det kan lyde som en usikker handelsform, bekræfter AmEx til Financial Times, at købernes informationer ikke vil blive delt med Twitter for at undgå snyd og hacking angreb, som Twitter var offer for for bare få uger siden.

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu