Butiksansatte Nanna gider ikke mere skæld ud

Nanna Maria Christensen fra Randers forstår ikke, hvorfor hun som ansat i en dagligvarebutik skal stå til regnskab for regeringens tiltag

Nanna Maria Christensen havde en hård weekend på sit arbejde hos Bilka i Randers. Foto: Privat/TV2 Østjylland
Udgivet Opdateret

Citathistorie: TV2 Østjylland.

Er du også ansat i en butik og dødtræt af sure kunder, der lader deres coronafrustrationer gå ud over dig? Så vil vi gerne høre fra dig. Skriv til os på redaktion@newsbreak.dk.

‘Jeg er også coronatræt. Jeg står selv med hjemsendte børn, studie der foregår virtuelt og sociale relationer jeg mangler i min hverdag.’

Sådan indleder randrusianeren Nanna Maria Christensen et Facebook-opslag, hun skrev søndag aften efter en hård weekend.

Det skriver TV2 Østjylland.

Folk skælder ud

Her havde hun været på job i den lokale Bilka, og selvom hun egentlig bare passede sit arbejde, måtte hun stå til ansvar for meget andet end at bippe mælken ind.

– Efter en weekend hvor jeg er blevet skældt ud, hvor jeg skal stå til regnskab for regeringens tiltag, og hvor jeg har måttet undskylde for travlhed og underbemanding på samme tid, er jeg mere træt af folk, der er coronatrætte, skriver hun.

Savner medmenneskelighed

TV2 Østjylland har været i kontakt med Nanna Maria Christensen, som har skrevet opslaget i afmagt, og fordi hun har hørt om en lignende tendens i andre butikker.

Hun savner medmenneskelighed.

– Opslaget blev skrevet i frustration over manglende respekt for os, som medarbejdere og egentlig også som mennesker, men samtidig med en dyb forståelse for, hvad folk gennemgår i de her tider, forklarer hun.

Alle i samme båd

Nanna Maria Christensen ønsker at gøre kunderne opmærksom på, at ligegyldigt om man er foran eller bagved disken, så er man for tiden i samme båd.

– Det bliver ofte glemt, når man er sur og ked af det. På den anden side skal det også siges, at det jo selvfølgelig ikke er alle, der lader hverdagens problematikker gå ud over andre. Min egen opfattelse er bare, at det sker oftere nu, end jeg har oplevet førhen, lyder det fra hende.

Derfor mener hun, at det er vigtigt at sætte fokus på, at hun og mange andre butiksansatte bare passer deres job.

– Den gode tone og forståelse for folk, der gør deres arbejde, ville virkelig påskønnes. Ikke bare af mig, men også mine kollegaer i dagligvarebutikkerne, lyder det fra Bilka-medarbejderen.

Mødt med kærlighed

I gruppen ‘Facebook Randers’, hvor Nanna Maria Christensen har lavet opslaget, bliver hun mødt med kærlighed.

Mange kan sagtens forstå, at hun råber op.

– I gør det fantastisk. Dem, der skælder jer ud, burde i stor stil skamme sig, skriver en bruger.

– De butiksansatte er nogle af de største helte i hele denne krise. De har stået i frontlinjen hele vejen igennem, supplerer en anden.

Nanne Maria Christensen håber, at hendes opslag kan ændre nogens adfærd, og hun har en bøn til kunderne:

– Det bliver godt igen, men lad nu ikke frustrationerne gå ud over andre.

Powered by Labrador CMS