Ramt af en bølge af fupmails

Ørsted advarer mod en række fupmails, deres kunder modtager.

En bølge af fupmails har ramt Ørsted. Kunder har senest modtaget en om en falsk refusion af penge. Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Udgivet Opdateret

Flere af Ørsteds kunder har den seneste tid modtaget fupmails.

Se eksempel på mailen i bunden af artiklen.

Afsenderen udgiver sig for at være netop Ørsted, men det er svindel, derfor advarer virksomheden mod mailen igennem Mit Digitale Selvforsvar.

Ørsted har været ramt af en bølge af fupmails den seneste tid. Det gives der udtryk for i advarslen.

I den mail, der advares mod nu, står der, at kunden er blevet trukket to gange. Altså at regningen til Ørsted er blevet betalt to gange.

For at pengene kan refunderes, skal kunden klikke på et link i mailen.

Det er måden, hvorpå kunden kan anmode om at få pengene retur.

Ørsted advarer nu mod at gøre, som der står i mailen, da der er tale om svindel.

Svindlerne er ude på at få Ørsteds kunder til at udlevere sine personlige oplysninger.

Virksomheden anbefaler i stedet, at man sletter mailen med det samme.

Ørsted har været ramt af en bølge af fupmails, gives der udtryk for i advarslen.

Sådan ser den falske mail ud. Foto: Mit Digitale Selvforsvar
Sådan ser den falske mail ud. Foto: Mit Digitale Selvforsvar
Powered by Labrador CMS