Reklamebureau udsat for bombetrussel

13. februar 2020 08:47 | Af: Peter Koch, pk@newsbreak.dk og Ritzau Info

Der er angiveligt tale om bombetrusler.

Opdatering:

Politiet har torsdag formiddag udsendt en besked på det sociale medie Twitter, hvor de redegør for indsatsen i Adelgade.

Politiet bekræfter her, at der er tale om en bombetrussel mod en virksomhed, men at politiet nu har afsluttet sin efterforskning.

– Vi fandt ikke noget af politimæssig interesse og er nu færdige på stedet. Afspærringen er ophævet, og folk er ved at blive lukket ind i bygningen igen, lyder det fra Københavns Politi.

Original artikel:

Københavns Politi undersøger torsdag morgen et mistænkeligt forhold ved en virksomhed i Adelgade i det indre København. Det oplyser vagtchef Henrik Brix.

– Et firma har modtaget trusler. Hvad det nærmere drejer sig om, kan jeg ikke komme ind på, siger han klokken 8.30.

Artiklen fortsætter under videoen. 

Politiet modtog anmeldelsen omkring klokken 5.00.

Vidner fortæller til Ritzau, at politiet har afspærret Adelgade, og at adskillige betjente er til stede i området.

Ekstra Bladet erfarer, at der er tale om bombetrusler.

Newsbreak.dk har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Københavns Politi.

Reklamebureau mål for trusler

Kort før klokken 10 oplyser pressevagten ved Københavns Politi, at truslen var rettet mod reklamebureauet &Co.

&Co. står bag en kampagne for luftfartsselskabet SAS, der onsdag blev voldsomt debatteret på de sociale medier.

Lavede video for SAS

Ritzaus journalist på stedet fortæller, at politiet har afspærret Adelgade fra Gothersgade til Dronningens Tværgade.

Ritzau har kontaktet &Co. telefonisk for en kommentar. Opkaldet blev besvaret af en ansat, der svarede “ingen kommentarer”.

SAS modtog skarp kritik onsdag, efter at selskabet havde offentliggjort en kampagnevideo med titlen “SAS -what is truly Scandinavian”.

Videoen satte spørgsmålstegn ved en række ting, der almindeligvis sættes i forbindelse med de skandinaviske lande.

I kampagnen fremførtes det blandt andet, at rugbrød er tyrkisk, smørrebrød er fra Holland, vindmøller er fra Persien, og cykeltraditionen er lånt fra Tyskland.

Pointen i videoen er, at man bliver inspireret af at rejse ud i verden, og at man tager det med hjem, som man godt kan lide.

Det er &Co., der står bag kampagnen.

Efter heftig kritik på de sociale medier trak SAS senere på dagen videoen tilbage.

Siden oplyste luftfartsselskabet, at det ville genudgive videoen i en “kortere og klarere” version. Og at kampagnens budskab var blevet “misforstået”.

x
Del din kommentar
Forsiden lige nu