Danskernes 10 favorit-brands

Hvert år udregner Yougov de 10 varemærker, som danskerne synes bedst om ud fra image.

Udgivet Opdateret

Ved hjælp af forskellige beregningsmodeller finder analyseinstituttet Yougov hvert år de varemærker, der ifølge danskerne har det bedste image. I år er ingen undtagelse.

I en pressemeddelelse fremgår det således, at den danske top 10 er sammensat af varemærker fra mange forskellig brancher, der dog – næsten alle – har et dansk eller nordisk ophav.

Alligevel er det dog lykkedes Netflix at snige sig med på listen, og det vil være synd at påstå, tech-giganten har nogen reel tilknytning til Danmark eller Norden.

Du kan i galleriet over artiklen se de 10 brands, danskerne tænker højest tanker om, sådan som verden ser ud lige nu. Lego har i årevis ligger solidt på toppen, men i år har legetøjfirmaet måttet vige pladsen.

Yougov noterer i øvrigt, at Danske Bank er det brand, der har taget det mest positive spring i forhold til undersøgelsen det seneste år. Banken, der har været præget af afsløringer om svindelsag efter svindelsag, er gået fra minus 23 til minus 12,1.

Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex-indeksscore, som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed“, skriver Yougov.

Powered by Labrador CMS