Disse bilmærker har de mest tilfredse ejere

FDM har undersøgt hvilke bilejere, der har de mest tilfredse ejere.

Køen på motorvejen er den samme, uanset om du kører Land Rover, Ford eller Fiat. Alligevel er der stor forskel på, hvor tilfredse de danske bilejere er med deres køretøj. KLIK IGENNEM GALLERIET OG SE DE TI BILMÆRKER, SOM EJERNE ER MEST TILFREDSE MED IFØLGE FDM’S AUTOINDEX-UNDERSØGELSE. ARKIV. Foto: Dennis Lehmann/Scanpix
Køen på motorvejen er den samme, uanset om du kører Land Rover, Ford eller Fiat. Alligevel er der stor forskel på, hvor tilfredse de danske bilejere er med deres køretøj. KLIK IGENNEM GALLERIET OG SE DE TI BILMÆRKER, SOM EJERNE ER MEST TILFREDSE MED IFØLGE FDM’S AUTOINDEX-UNDERSØGELSE. ARKIV. Foto: Dennis Lehmann/Scanpix
Udgivet Opdateret

Danske bilejere har et klart bud, hvad der er de bedste bilmærker.

FDM har siden år 2003 årligt undersøgt, hvor tilfredse danske bilejere er med deres biler. Den nyeste undersøgelse, der er lavet blandt 36.000 bilejere, viser, at de danske bilejere generelt er godt tilfredse med deres køretoj. Faktisk har den overordnede tilfredshed blandt bilejerne aldrig være højere, skriver FDM på sin hjemmeside.

Bilerne scorer i gennemsnit 847 ud af 1.000 mulige point, men der er alligevel en del forskel på de enekelte bilmærker.

Sådan har FDM undersøgt bilejernes tilfredshed

FDM har hvert år siden 2003 foretaget en undersøgelse af bilejernes tilfredshed med deres biler. Der er 21 bilmærker med i undersøgelsen i år. Her kan du læse, hvordan undersøgelsen bliver lavet.

  • I starten af året har 36.000 bilejere besvaret et spørgeskema med flere end 120 spørgsmål i FDMs årlige AutoIndex-undersøgelse.
  • FDMs partner i AutoIndex, Loyalty Group, har indsamlet og bearbejdet svarene, hvor bilejerne har vurderet deres bil, forhandler og værksted på en skala fra 1 til 7. De er omregnet til indekspoint op til 1.000.
  • Tilfredsheden med bilmærkerne er en sum af fire kategorier, der vægtes således: Bilens komfort og kvalitet, 40 procent. Forhandlerens kompetencer, 20 procent. Værkstedets kompetencer, 20 procent. Loyalitet over for bilmærket, 20 procent.

Kilde: FDM

I galleriet ovenfor har vi samlet de ti bedste bilmærker – i hvert fald ifølge ejerne selv.

 

Powered by Labrador CMS