Skip to main content

Sælger megahit til særlig reklame

Internetvirksomhed allierer sig med Dolly Parton og hendes '9 To 5' megahit ved verdens største, enkeltstående sportsbegivenhed

Dolly Parton har indvilget i en ‘lettere’ omskrivning af sit megashit ‘9 To 5’, der er blevet til ‘5 To 9’ som hun selv synger i en reklame for virksomheden Squarespace, og som skal ud i æteren i forbindelse med Super Bowl den 7. februar. Klik videre for flere billeder. Foto: Scanpix/REUTERS/Charles Mostoller
Dolly Parton har indvilget i en ‘lettere’ omskrivning af sit megashit ‘9 To 5’, der er blevet til ‘5 To 9’ som hun selv synger i en reklame for virksomheden Squarespace, og som skal ud i æteren i forbindelse med Super Bowl den 7. februar. Klik videre for flere billeder. Foto: Scanpix/REUTERS/Charles Mostoller
Præcis hvad Dolly Parton får ud af reklamestuntet er uvist. Men det er næppe småpenge. Klik videre for flere billeder. Foto: Scanpix/ EPA/WILL OLIVER
Præcis hvad Dolly Parton får ud af reklamestuntet er uvist. Men det er næppe småpenge. Klik videre for flere billeder. Foto: Scanpix/ EPA/WILL OLIVER
Raymond James Stadium i byen Tampa, Florida, der danner rammerne om årets Super Bowl. Foto: Scanpix/Mike Ehrmann/Getty Images/AFP
Raymond James Stadium i byen Tampa, Florida, der danner rammerne om årets Super Bowl. Foto: Scanpix/Mike Ehrmann/Getty Images/AFP

Den amerikanske superstjerne Dolly Parton har været i studiet for at genindspille sit megahit ‘9 To 5’. Den har dog fået et lille tvist og titlen er samtidig blevet vendt om, så den nu lyder ‘5 To 9’.

Det er nemlig sket i samarbejde med virksomheden Squarespace, der har købt sangen – og Dolly Parton – til brug i en reklamevideo i forbindelse med afviklingen af årets Super Bowl, der er verdens største enkeltstående mediebegivenhed indenfor sportsverdenen. Kampen spilles i år den 7. februar på Raymond James Stadium i byen Tampa, Florida.

Passer perfekt

Der har gennem årene været mange ønsker om at tilpasse mine tekster og sange til det forskellige formål. Jeg mener virkelig et match med især Squarespace passer godt. De interesserer sig for mennesker og nye iværksættere, der knokler i timevis med at etablere egne virksomheder. Lige nøjagtig her egner ‘5 To 9’ sig perfekt,” forklarer Dolly Parton ifølge NME til Associated Press.

Squarespace er et amerikansk website- og hostingfirma med base i New York City. Virksomheden har speciale i at opbygge websites via færdige skabeloner og benyttes flittigt af især iværksættere, der ofte lever under stort pres og har lange arbejdsdage.

Krydret med nye budskaber

Det er netop disse Dolly Parton og Squarespace henvender sig til i reklamevideoen via ‘en lettere’ omskrivning af teksten.

”At arbejde fra fem til ni, du har lidenskab og en vision. Wow det er en hektisk tid, en helt ny måde at tjene penge på” og “Du vil ændre dit liv. Gøre noget, der giver det mening. Med et websted, der er din drøm værdig,” lyder det blandt andet lettere omskrevet til dansk i videoen.

Svinedyre sekunder

Det kan i øvrigt næppe være en helt billig ‘stunt’ for Squarespace. Et 30 sekunders TV-reklamespot i forbindelse med Super Bowl kan angiveligt løbe op i omegnen af 35 millioner kroner. Denne reklame, der kan ses på Youtube allerede nu er på ét minut og otte sekunder.

Man må desuden formode, at også Dolly Parton tager sig fornuftigt betalt.

Del din kommentar