ANNONCE

Bøder på 20.000 for skidt: -Fuldstændig uacceptabelt

27. november 2019 11:51 | Af: Jonathan Lykke Lilmoës, jl@newsbreak.dk

Burger King reagerer nu på voldsomt kritisabel fødevarekontrol.

Bøder på 20.000 for skidt: -Fuldstændig uacceptabelt
Burger King-chef har indskærpet overfor restauranten i Herning, at der skal nye boller på suppen. Eller bøffer i bollen, om man vil. Foto: Scanpix

Som Newsbreak.dk søndag kunne beskrive, har der været mere end ualmindeligt beskidt og usanitært hos Burger Kings restaurant på Silkeborgvej i Herning. Nu lover kædens marketingchef bod og bedring.

(Artiklen fortsætter under videoen)

Ved et kontrolbesøg den 15. november blev det til to bøder på samlet 20.000 kroner for dybt kritisable forhold, fremgår det af rapporten for besøget, der var en opfølgning på et besøg godt 14 dage tidligere.

Blandt andet var det ikke lykkedes for burger-restauranten at udskifte de ansattes sæbedispenser på de cirka 14 dage mellem to besøg. Det vil sige, at der altså ikke var automatisk sæbe til de ansatte, når de var på toilet.

Samtidig var der også ophobning af snavs, gamle produktrester og fedtede belægninger på bordflader til burger-fremstilling og på gulvene samt på kopholdere og i fryserummet.

Spørgsmål

Forud for publiceringen søndag kontaktede Newsbreak.dk Burger King med henblik på at få svar på konkrete spørgsmål inden publicering af artiklen søndag eftermiddag.

– Hvorfor er omtalte sæbedispenser ikke blevet skiftet ud, når det allerede ved besøget før blev påpeget?

– Har de ansatte reelt ikke vasket hænder med sæbe i afdelingen?

– Er der ændret procedurer for rengøring i afdelingen, der nu to gange har fået påtalt særdeles mangelfuld rengøring?

– Skal kunder være bekymrede for at besøge Burger King i Herning?

Mandag formiddag modtog vi et skriftligt svar fra Daniel Schröder, marketingchef i Burger King Danmark.

Strenge regler

I det svar kalder chefen det beklageligt, og han siger også, at der nu fra øverste led er blevet talt med store ord over for Burger-kædens afdelingsledelse.

– Det er fuldstændig uacceptabelt og beklageligt. Hos Burger King har vi strenge og detaljerede regler og procedurer for rengøring, hygiejne og fødevarehåndtering, og disse har vi indskærpet overfor restauranten for at sikre, at der straks bliver rettet op på de forhold, som rapporten påpeger for at sikre optimale forhold fremover, skriver han.

Uden helt at svære på, om kunder skal være bekymrede for at besøge Burger King i Herning, lyder det dog:

– Vi stræber altid efter at servere frisklavet mad af høj kvalitet og give vores gæster en god oplevelse hos Burger King.

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu