ANNONCE

Butikskæde hærges af svindel: Klik ikke

5. marts 2020 11:15 | Af: Nicklas Skyum Clausen, nc@newsbreak.dk

Rema 1000 advarer mod flere forskellige fupkampagner.

Dagligvarekæden Rema 1000 må erkende, at der med stor popularitet også følger visse gener med.

For tiden kommer de gener til udtryk ved en række fupkampagner, der huserer overalt på sociale medier.

Artiklen forsætter under videoen.

I appen Mit Digitale Selvforsvar advarer Rema 1000 således om, at der for tiden florerer en falsk kundeundersøgelse på både Facebook og Instagram.

Undersøgelsen bliver ifølge Rema 1000 delt af en side, der kalder sig “REMA 1000 Denmark”. Rema 1000s rigtige navn på Facebook er retteligt “REMA 1000 Danmark” og har et lille, lyseblåt flueben, der viser at siden er verificeret af Facebook.

Fokus på problemet

Newsbreak.dk har tidligere talt med kommunikationschef hos Rema 1000 i Danmark, Jonas Schrøder.

Han fortæller, at virksomheden er opmærksomme på problemerne:

– Det er noget, der generelt for branchen er et problem. Men det er noget, som vi har fokus på, lyder det fra Jonas Schrøder til Newsbreak.dk.

Han fortæller også, at Rema 1000 benytter sig af Mit Digitale Selvforsvar hver gang, man bliver opmærksom på svindelforsøgene:

– Vi bruger den her app til at dele vores budskab. Vi prøver at komme ud med vores informationer, så igen bliver snydt. Derfor oplyser vi både på vores hjemmeside og Facebook, siger Jonas Schrøder, der fortæller, at virksomheden af og til oplever, at danskere ringere til kæden.

– Vi får nogle gange henvendelser om, at kunder har fået et eller andet, hvor de er i tvivl om, hvorvidt det er fra os, forklarer han.

Kommunikationschefen oplyser, at Rema1000 udelukkende kører konkurrencer fra deres egen hjemmeside.

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu