ANNONCE
En pakke Lurpak, en Carlsberg samt et stykke Anthon Berg chokolade – så bliver det ikke bedre for danskerne, viser en ny undersøgelse.
At danskerne er glade for mad, er ingen hemmelighed.
Men hvad er vi mest stolte over? Det har Userneeds undersøgt.
Listen toppes af smør, øl og chokolade. Ifølge professor og ekspert i forbrugeradfærd, Torben Ringberg fra Copenhagen Business Scool, er det ikke en tilfældighed:
”Lurpak, Carlsberg og Anthon Berg er brands, der gør os stolte og påvirker os emotionelt, blandt andet fordi det er brands, som vi har kendt i generationer, og som derfor er velforankrede i den danske kultur. Mange vil for eksempel forbinde Lurpak-brandet med kongeriget og det lille land. Dansk smør er derfor medvirkende til at skabe en særlig identitets- og nationalfølelse hos forbrugerne”
Listen toppes af Lurpak. Knap seks ud af ti danskere peger på det kendte smør-navn, når de skal vælge en fødevare, som Danmark kan være stolt af.
Nummer to på listen er Carlsberg mens chokolade fra Anthon Berg indtager tredjepladsen.
ANNONCE