ANNONCE

Dum rejsefejl blev rigtig dyr

26. november 2020 22:54 | Af: Nicklas Skyum Clausen, nc@newsbreak.dk

Et par gik til Pakkerejse-Ankenævnet efter en dum fejl. Det kostede dem blot endnu dyrere.

Dum rejsefejl blev rigtig dyr
Parrets rejse blev rundt regnet dobbelt så dyr som ventet. Foto: Scanpix

En ellers lækker uge på Mallorca i oktober 2019 må have haft en træls bismag for et dansk par, for de havde betalt for det hele to gange.

Det fremgår af en nyligt afsagt kendelse fra Pakkerejse-Ankenævnet.

Der var nemlig gået noget galt, da parret havde booket rejsen på rejseselskabets hjemmeside. Parret forklarer selv, at hjemmesiden gik ned, mens de var i gang med at betale for rejsen.

Derfor startede de forfra, og bookede endnu en rejse.

Hvad de dog – af en eller anden årsag – aldrig opdagede, var at første bestilling allerede var gået igennem.

Opdagede det på hotellet

Da parret dukkede op på hotellet på Mallorca fik de så i receptionen at vide, at der var reserveret to værelser i deres navne.

Det overraskede dem en del. Først her fik de tjekket deres netbank og kunne konstatere, at de havde fået trukket henholdsvis 7989 og 7589 kroner for de to værelser.

Og problemerne blev blot værre.

For parret havde tilsyneladende haft begge rejsebookinger åbne – og nu sad de først i saksen:

“Jeg kan godt se, at vi åbenbart har åbnet begge rejsedokumenter, for min hustru har også været inde og printe rejsen ud, men de er jo totalt ens i udseende med undtagelse af nummeret, så vi har ikke opdaget nogen forskel,” skriver klageren til rejsebureauet.

Ingen kære mor

Rejsebureauet har herefter fremsendt dokumentation til Pakkerejse-Ankenævnet.

Her kan man se, at parret har bestilt de to ens rejser på samme dag med 50 minutters mellemrum. Med samme mailadresse.

Og da rejsebureauet ikke har haft mulighed for at aflyse den rejse, parret havde bestilt for meget, har rejseselskabet selvfølgelig haft udgifterne til rejsen:

“Vi hører ikke noget fra gæsten, og har ikke mulighed for at se, at den samme rejse er booket 2 gange. Gæsten rejser på ferie, og det er først ved ankomsten til hotellet, at det går op for gæsten, at de har bestilt og betalt den samme rejse 2 gange. Da de figurerer som ”no show” både på flyet og ved ankomsten har vi ikke mulighed for at få hverken flybillet eller hotelregningen refunderet. Derfor kan vi heller ikke imødekomme gæstens krav om refusion af den ene billet.”

Derfor mener Pakkerejse-Ankenævnet heller ikke, at parret skal have pengene tilbage for den rejse, de har bestilt for meget. Som et lille plaster på såret bliver rejsebureauet dog pålagt at tilbagebetale skatter og afgifter for den rejse, parret ikke har været på.

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu