MobilePay er stadig i sort

Driftsproblemer hos Danske Bank betyder, at blandt andet MobilePay er nede onsdag eftermiddag og aften

Onsdag eftermiddag er MobilePay ude af funktion, fordi Danske Bank, som ejer betalingsløsningen, har tekniske problemer. Tidshorisonten for løsning af problemet er ukendt, oplyser banken. (Arkivfoto).
Onsdag eftermiddag er MobilePay ude af funktion, fordi Danske Bank, som ejer betalingsløsningen, har tekniske problemer. Tidshorisonten for løsning af problemet er ukendt, oplyser banken. (Arkivfoto).
Udgivet Opdateret

Tekniske problemer hos Danske Bank betyder onsdag, at betalingsløsningen MobilePay samt bankens netbank er nede.

Onsdag aften omkring klokken 19.15 er meldingen på bankens Facebook-side, at problemerne endnu ikke er løst.

- Vi har desværre fortsat tekniske problemer, og du kan derfor opleve, at du blandt andet ikke kan logge på MobilePay, mobil- og netbank, Business online og District.

- Nogle kunder oplever desværre også problemer med at bruge deres kort i butikker, lyder det.

Problemerne begyndte omkring klokken 15.00.

Danske Bank kan ikke sætte tidspunkt på, hvornår problemerne ventes løst.

Berørte brugere kan blandt andet følge med på bankens Facebook-side samt hjemmeside.

Det er Danske Bank, der har udviklet og ejer MobilePay. Appen har over 4,3 millioner brugere og over 190.000 butikker og webshops i Danmark.

Forrige år trodsede MobilePay corona og satte rekord i betalinger. Da 2020 blev til 2021, havde brugere i Danmark overført omkring 125 milliarder kroner gennem MobilePay. Det var en stigning på godt 20 procent.

Danske Bank har 3,3 millioner privat- og erhvervskunder. Banken er til stede i 11 lande.

Powered by Labrador CMS