Fakta

Sådan har FDM undersøgt bilejernes tilfredshed

FDM har hvert år siden 2003 foretaget en undersøgelse af bilejernes tilfredshed med deres biler. Der er 21 bilmærker med i undersøgelsen i år. Her kan du læse, hvordan undersøgelsen bliver lavet.

  • I starten af året har 36.000 bilejere besvaret et spørgeskema med flere end 120 spørgsmål i FDMs årlige AutoIndex-undersøgelse.
  • FDMs partner i AutoIndex, Loyalty Group, har indsamlet og bearbejdet svarene, hvor bilejerne har vurderet deres bil, forhandler og værksted på en skala fra 1 til 7. De er omregnet til indekspoint op til 1.000.
  • Tilfredsheden med bilmærkerne er en sum af fire kategorier, der vægtes således: Bilens komfort og kvalitet, 40 procent. Forhandlerens kompetencer, 20 procent. Værkstedets kompetencer, 20 procent. Loyalitet over for bilmærket, 20 procent.

Kilde: FDM