Sådan fik Wozniacki sin første sponsorkontrakt

Caroline Wozniacki afslører i et interview i den amerikanske avis Wall Street Journal, hvordan hun fik sin første sponsorkontrakt. Foto: Getty Images.
Udgivet Opdateret

Caroline Wozniacki afslører i et interview i den amerikanske avis Wall Street Journal, hvordan hun fik sin første sponsorkontrakt.

Som 10-årig ringede hun selv Adidas op, og fortalte at hun ønskede at spille i deres tøj og sko.

– Jeg kunne bestille alt, hvad jeg ønskede. Lidt a la juleaften, siger den danske tennisspiller, der stadig har en økonomisk attraktiv sponsoraftale med det tyske firma.

I samme artikel fortæller Caroline Wozniacki, at hun ikke ved, hvor meget hun betaler sin far for at træne hende.

– Jeg ved, at han ville arbejde gratis for mig, men han kan få alt, hvad han ønsker, siger Caroline Wozniacki.

Fredag eftermiddag spiller Caroline Wozniacki semifinale ved WTA-turneringen Wuhan Open i Kina.

Her udfordres den 24-årige dansker, der ligger nummer syv på verdensranglisten, af den fire år yngre canadier Eugenie Bouchard, der er placeret som nummer ni.

Eugenie Bouchard var i juli tabende finalist i Wimbledon, men siden har hun haft svært ved at få sit spil til at fungere. Således er hun røget ud af WTA-turneringer i New Haven og Cincinnati i første kamp.

Siden har hun dog rejst sig. Ved US Open nåede hun fjerde runde, og nu er hun altså klar til at spille semifinale mod Caroline Wozniacki.

Powered by Labrador CMS