Mille udsat for netsvindel: -Han virkede jo oprigtig

13. juni 2017 19:29 | Af: Uffe Dahl, newsbreak.dk - mail: redaktion@newsbreak.dk

17-årige Mille har været udsat for netsvindel - sendte sin computer til en mand, der aldrig har betalt. Nu advarer hun andre mod det ondsindede svindelnummer.

17-årige Mille Marie Jensen fra Hobro i Nordjylland har været udsat for netsvindel. Hun er udmærket klar over, hvordan man normalt skal gebærde sig, hvis man ikke skal blive udsat for netsvindel, når man køber eller sælger online. Alligevel kan hun i dag konstatere, at hun aldrig får penge for den computer, som hun 6. juni sendte afsted med posten.

– Han virkede jo oprigtig, siger Mille Marie Jensen til Newsbreak.dk mens hun tydeligt ærgrer sig over, at hun nu også er blevet et nummer i statistikken over personer, der er blevet udsat for netsvindel og som har mistet penge på det.

Normalt meget forsigtig

– Jeg har solgt mange gange på nettet uden problemer. Og jeg er normalt meget forsigtig og påpasselig med, hvordan jeg handler. Men denne gang gik det galt, siger Mille Marie Jensen der her forklarer, hvordan hun har mistet både sin bærbare computer og de 1.700 kroner, hun skulle have haft for den.

– Jeg blev kontaktet af en mand fra England, der gerne ville købe min computer. Han havde set min annonce inde på DBA (Den Blå Avis/ red.). Han bad om min mail og sendte efterfølgende en mail, hvor han bad om tracking-nummeret på pakken, så jeg kunne få frigjort mine 1.700 kroner fra Paypal. Jeg har aldrig handlet via Paypal før, så jeg tænkte ikke mere over det problem, at jeg nu var nødt til at afsende pakken før jeg fik pengene, fortæller Mille, der i dag godt kan se, at det ikke var smart.

Det va 6. juni Mille sendte pakken med sin bærbare computer afsted til England.

– Omkring fem dage senere skriver jeg til Paypal og spørger hvorfor der ikke er kommet penge på min konto endnu. De beder mig forklare, for der skulle ikke stå nogle penge på min konto. Derefter sendte jeg dem en mail med den mail jeg havde fået fra “paypal”. Den havde de ikke sendt. Så kunne jeg jo godt regne ud at jeg var blevet snydt. Og nu når jeg slår hans adresse op, kan jeg se der er rigtig mange danskere der er blevet snydt af ham og hans kæreste.

Har meldt sagen til politiet

I dag ærgrer Mille sig over, at hun ikke tjekkede modtageren på nettet.

– Det skulle jeg virkelig have gjort. For der var nemlig en anden som havde skrevet et opslag på DBA’s hjemmeside omkring ham, fortæller Mille Marie Jensen.

Mille Marie Jensen har nu meldt sagen til Nordjyllands Politi. Men forhåbninger om, at hun ser enten computeren eller de 1.700 kroner, hun skulle have i betaling, er meget små.

– Vi har haft fat i både politiet og det engelske postvæsen. Jeg kan se på tracking-nummeret at pakken har forladt Danmark – men den er endnu ikke kommet til England. Så snart den ankommer til England kan vi følge pakken igen, siger Mille Marie Jensen.

Også advarsler i udlandet

Mille Marie Jensen er ikke den eneste, der er blevet udsat for netsvindel af den samme mand. Det viser en hurtig søgning på internettet på adressen 42 Bentham Court Ecclebourbe Road N1 3DE London i England.

Blandt de øverste resultater på Google ligger linket til et Facebook-opslag, hvor en dansk man er blevet forsøgt svindlet – det lykkedes dog heldigvis ikke.

Men også på den tyske hjemmeside Auktionshilfe.info, er der massive advarsler om at handle med den omtalte adresse i London.

Fakta

Her er fup-adressen

Den adresse som Mille Marie Jensen – sammen med tilsyneladende mange andre – har sendt sin pakke til uden at få betaling for – ligger i London.

Adressen er:

42 Bentham Court
Ecclebourbe Road
N1 3DE London
United Kingdom

x
Del din kommentar
Forsiden lige nu