ANNONCE

PRM / Black Friday-status fra Nets: Salget steg 20 procent

3. december 2020 14:12 | Af: Ritzau Info
 

En spritny opgørelse fra Nets med transaktionstal for de 100 største webshops herhjemme viser, at danskerne har shoppet rekordmeget i Black Friday-ugen. Selvom fredagen var mere stille, steg salget alligevel 20 procent over ugen.

Pressemeddelelse fra Nets

Spådommen om, at Black Friday i år i endnu højere grad ville blive en Black Week, kom til at holde stik. Fra mandag til torsdag registrerede betalingsvirksomheden Nets markant flere onlinetransaktioner hos de 100 største webshops herhjemme. Til gengæld slap danskerne gashåndtaget en smule fredag, inden lørdag og søndag igen satte markante onlinerekorder.

– Det er tydeligt at se, at danskerne har jagtet tilbud hele ugen. Det er slut med at sidde oppe hele Black Friday-natten på nettet og shoppe løs, siger Natalia Laursen, der er marketingchef hos Nets.

Især lørdag og mandag var ekstra travle med 67 og 61 procent flere onlinetransaktioner sammenlignet med 2019 hos de 100 største webshops i Danmark.

– Når vi sammenligner hele Black Friday-ugen med sidste år, har de største webshops haft en samlet stigning i deres salg på 20%. Vi har simpelthen set stigninger hele ugen, på nær fredag, hvilket sætter barren højt for næste års Black Week. Det betyder dog ikke, at danskerne ikke shoppede om fredagen, for det gjorde de i dén grad. Fredagen var den travleste dag med over tre gange så mange online køb, end der var om mandagen.

– Jeg er sikker på, at mange danskere fik købt deres julegaver hen over weekenden, hvor de havde tid og ro til at klare det hjemme fra sofaen, pointerer Natalia Laursen.

Forventninger om rekordsalg indløst

Nets havde forud for Black Friday fået analysevirksomheden YouGov til at spørge 2000 danskere om deres forventninger til Black Friday. Her svarede 52 procent af danskerne, at de ville købe ind til den store shoppeuge – det er rekordmange.

Samtidig viser undersøgelsen, at 64 procent ville bruge de gode tilbud til at købe julegaver til familie og venner, og at vi især ville købe tøj, sko, accessories og elektronik.


Tal for udviklingen i antal transaktioner fra Black Friday-perioden 2019 til 2020 for de 100 største webshops herhjemme:

Dag:

Antal transaktioner 2019 vs. 2020:

Mandag

61%

Tirsdag

49%

Onsdag

27%

Torsdag

26%

Fredag

-14%

Lørdag

67%

Søndag

53%

Kontakt:

Har du spørgsmål til artiklen, kan du kontakte Marketing Manager i Nets, Tanja Oda Sørensen, på taoso@nets.eu

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/black-friday-status-fra-nets-salget-steg-20-procent?releaseId=13605338

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu