ANNONCE

PRM / Codan lancerer ny strategi og ændrer organisationen

26. juni 2020 11:15 | Af: Ritzau Info
 

Christian Baltzer præsenterer ny strategi for Codan, hvor kundens behov er motivationen bag flere større tiltag. Ambitionen er at tredoble indtjeningen frem mod 2025, og organisationen tilpasses samtidig med blandt andet to nye direktørroller og områder. Forsikringsselskabet bliver nu i højere grad datadrevet og får et endnu større fokus på forretningsudvikling og kundetilfredshed.

Pressemeddelelse fra Codan Forsikring A/S

Codan lancerer en ny strategi, som skal gøre det nemmere at være kunde, og som skal sikre, at Danmarks tredjestørste forsikringsselskab indfrier sit fulde potentiale og fortsat sikrer et tydeligt bidrag til samfundet.

Det skal blandt ske gennem flere stærke og nytænkende partnerskaber målrettet både private kunder og erhvervslivet.

Samtidig vil Codan i endnu højere grad være med til at forebygge til gavn for kunder og samfundet. Det skal være en naturlig del af det at have en forsikring, at kunder har adgang til intelligent og førende rådgivning om, hvordan skader kan undgås.

“Vi vil helt enkelt gøre det nemmere at være kunde i Codan. Nøglen til succes ligger i et styrket samarbejde med en fælles mission om altid at tage udgangspunkt i kunderne, samarbejdspartnerne og deres behov,” siger Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark.

“Vi har lavet et grundigt arbejde, hvor vi har været rundt i alle kroge af Codans organisation og talt med alle dem, som vi arbejder for og med. Det har givet en klar ide om, hvor vi skal sætte ind for at blive et stærkere selskab og indtage den position i det danske forsikringsmarked, som vi både kan og vil. Konklusionen er, at Codan har et enormt stort potentiale, men at vi kan forløse det endnu bedre,” siger han.

Arbejdet med strategien, der har navnet ‘Sammen om Codan’, blev sat i gang i april, kort efter Christian Baltzer tiltrådte som ny CEO. Efterfølgende er der blevet gennemført en lang række analyser og interview med kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere, som ligger til grund for strategien.

Codan har en klar ambition frem mod 2025 om at tredoble den årlige indtjening til 1 milliard kroner, og det forsikringstekniske nøgletal, combined ratio (COR), der angiver forholdet mellem udgifter og indtægter, skal ligge på omkring 85.


Data og indsigter skal give en bedre kundeoplevelse
Et bærende element i strategien er en data- og indsigtsdreven tilgang og et endnu større fokus på forretningsudvikling og kundetilfredshed.

“Vi skal blive bedre til at forstå kundernes behov ved at bruge den viden, indsigt og erfaring, vi har opbygget som et førende forsikringsselskab, der har hjulpet private og erhvervskunder i hele Danmark gennem mere end 100 år. Dén viden skal vi omsætte til bedre kundeoplevelser og blandt andet tilbyde flere digitale muligheder og selvbetjenings løsninger,” siger Christian Baltzer.


Ny organisation skal gøre Codan mere handlekraftig
Codan ændrer samtidig på organisationen som led i strategien. Det skal bidrage til et mere handlekraftigt forsikringsselskab.

“For at kunne eksekvere bedst muligt på strategien, ændrer vi også på organisationen. Vi samler flere enheder i to nye kraftfulde områder. Det skal styrke kundeoplevelsen og sætte mere tempo på vores digitale omstilling, så vi kan drive ny forretning og værne mere om vores eksisterende kunder,” siger Christian Baltzer.

Dorte Ransby tiltræder den 1. september i den nyetablerede stilling som Business Development direktør. Hun har en baggrund fra Nets og Tryg, hvor hun har haft lignende roller med fokus på kunderejsen, digitalisering, data og procesoptimering.

Dorte Ransby skal stå i spidsen for en datadrevet enhed, der får ansvaret for den samlede kunderejse fra start til slut. Der skal blandt andet udvikles et enkelt og nyt selvbetjeningsunivers på tværs af Codans skadecenter, kundeservice og salgsfunktioner.

For det andet nyoprettede område Performance Management og Governance er direktør-rollen endnu ikke besat. Området har fokus på at styre Codan godt igennem de kommende år for at indfri målsætningerne.

Samtidig får Codan ny marketing- og kommunikationsdirektør. Det bliver Morten Møller Madsen, der tidligere har været i en stilling som Executive Vice President, Digital & Marketing i Nykredit. Her har han været en væsentlig del af rejsen med at genskabe finanskoncernens image, løftet brandet og udviklet det digitale salg.

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/codan-lancerer-ny-strategi-og-aendrer-organisationen?releaseId=13596079

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu