ANNONCE

PRM / Coop udfordrer bankerne og giver danskerne mere for pengene

17. august 2020 10:00 | Af: Ritzau Info
 

I en tid med negative renter får danskerne for lidt ud af at have deres penge stående i banken. Det vil Coop gøre op med og udfordrer nu bankerne.

Pressemeddelelse fra Coop Danmark A/S

Coop mener, at danskerne fortjener at få mest muligt ud af deres penge. Derfor udfordrer dagligvarekæden med 1,8 mio. medlemmer nu de danske banker og lancerer PrimeKonto som en del af Coop app’en.

– “Danskerne bør kræve mere af deres penge. I dag giver bankerne sjældent bonusser eller særlige fordele til kunderne. Den tankegang vil vi gerne udfordre med PrimeKonto, der giver danskerne mere værdi for deres hårdt tjente penge, så der bliver råd til mere i hverdagen,” siger administrerende direktør i Coop Peter Høgsted.

Ved at indsætte det månedlige madbudget på en PrimeKonto i stedet for en bankkonto får danskerne med det samme mærkbare besparelser. En PrimeKonto hos Coop giver blandt andet bonus på en række af danskernes favoritprodukter fra mærker som Änglamark og Coop 365. Derudover kan man også tilvælge diverse streamingtjenester som TV 2 Play og Mofibo. Bonusserne kan få stor betydning for en gennemsnitlig kernefamilie, der med PrimeKonto har mulighed for at bruge dem til indkøb og derved spare godt 6.300** kroner om året.

– “Vi vil med et glimt i øjet gerne udfordre bankerne men også danskerne ved at sige, at de kan få mere ud af pengene ved at sætte deres madbudget ind på en konto hos os. For med en simpel handling kan vores kunder bruge bonusserne fra PrimeKontoen til indkøb og derved spare godt 6.300 kr. om året. Det er mange penge, som vil give mange danske familier lidt mere luft i økonomien. PrimeKontoen er et moderne fordelsprogram, hvor vi belønner vores kunder for deres loyalitet. For os at se, er det en innovativ måde at tænke klassisk købmandsskab og medlemskab,”siger Peter Høgsted.

Coop er som andelsforening ejet af sine 1,8 mio. medlemmer. Derfor har det været naturligt at skabe et tiltag, der bidrager med mest mulig værdi til medlemmernes hverdag. Og i dag ønsker hver tredje dansker et lavere madbudget.

– “Meget er sket i løbet af de seneste 154 år, Coop har eksisteret, men det har altid været vigtigt for os, at være tæt på danskernes hverdag. Så når danskerne i dag ønsker et lavere madbudget, lytter vi. En PrimeKonto kan derfor være en håndsrækning til de mange familier, som vi ved, synes det er svært at balancere en stram økonomi med ønsket om at købe bæredygtigt i hverdagen. Eller blot til dem, der ønsker at få madbudgettet til at række længere. Det, synes vi, giver mening,” siger Peter Høgsted.

———————–

*Talmaterialet stammer fra en undersøgelse af danskernes forhold til indkøb, økonomi og økologi, som analysevirksomheden Wilke har foretaget for Coop. Undersøgelsen er baseret på interviews med et repræsentativt udsnit af 2022 danskere. Interviewene er gennemført i perioden 29. juni til 7. juli 2020.

** Beregningen er foretaget på baggrund af en gennemsnitlig, dansk kernefamilies indkøb af økologiske varer sammenlagt årsabonnementer på TV 2 Play, Mofibo og C More.

Kontakt:

Kommunikations- og analysechef Lars Aarup – 3091 9266

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/coop-udfordrer-bankerne-og-giver-danskerne-mere-for-pengene?releaseId=13597936

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu