ANNONCE

PRM / Coronakrisen påvirker din søvn

6. oktober 2020 09:06 | Af: Ritzau Info
 

Det er ikke kun i dine vågne timer, at rutinerne er ændret. Også når det kommer til din søvn, er din krop kommet ind i nye og – for mange – dårligere vaner. Følg disse 3 råd og undgå manglende overskud og overvældende træthed.

Pressemeddelelse fra Seng.nu

Pas på med at se for mange nyheder, og ændre på hele din daglige struktur under coronakrisen. Hvis din søvn bliver dårligere, kan det ifølge seng.nu lynhurtigt påvirke hele din mentale helbredstilstand.

Arbejder du hjemme under krisen, er du måske tilbøjelig til at lade tv’et køre, springe badet over og drikke et par ekstra kopper kaffe og en basse fra bageren. Men selvom det lyder hyggeligt, kommer du hurtigt ud på et sidespor hvor arbejde og fritid flyder sammen. Det er for de fleste svært at håndtere, og ender ofte med stress og dårlig søvn.

Sådan undgår du dårlig søvn under krisen – 3 konkrete råd

Følg disse råd og kom problemerne i forkøbet.

Hold en fast struktur

Selvom du ikke skal møde ind på kontoret kl. 8 er det en god ide at stå op til samme tid og arbejde på nogenlunde samme tid som du plejer. Det hjælper din krop med at holde rutinen og skelne mellem arbejde og fritid.

Dyrk motion

Det er ikke sundt at sidde indenfor hele dagen. Selvom du ikke er tvunget ud, så indfør et fast ritual hvor du går en tur hver dag i din frokostpause og igen efter arbejde. Frisk luft hjælper på koncentrationen, og motionen giver dig bedre søvn.

Sluk for nyhederne

Både på din telefon, facebook og på tv’et handler alt om corona og den truende, verdensomspændende pandemi. Det kan for mange blive overvældende på sigt, også selvom det måske ikke føles sådan lige nu og her. Sørg derfor for at begrænse hvor meget du ser nyhederne, og se noget afslappende om aftenen, når du har fri.

Søvnens gavnlige virkninger

  • Holder humøret oppe
  • Styrker dit immunforsvar
  • Genopbygger dine skader og det slid du har gjort på kroppen i løbet af dagen, inklusiv muskler og hjerne.
  • Regulerer din appetit og trang til søde sager
  • Bedre koncentration og hukommelse
  • Holder blodkarrene raske
  • Bedre fysisk tilstand, hvis du skal dyrke motion

Læs også disse disse 17 råd til en bedre søvn

Kontakt:

Kontakt: rolf.hansen@seng.nu

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/coronakrisen-pavirker-din-sovn?releaseId=13600053

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu