ANNONCE

PRM / Førende skobrand øger fokus på kvalitetssneakers

30. september 2020 06:30 | Af: Ritzau Info
 

Sneakers bliver mere og mere populære hos de mænd, der i mange år har sværget til den klassiske herresko. Det har fået Holst Sko og store brands som Lloyd til at øge deres fokus på komfortable kvalitetssneakers

Pressemeddelelse fra Holst Sko

Der bliver kortere og kortere mellem de velklædte 30-45-årige mænd, der vælger et par sneakers, når de skal være pæne i tøjet. Det er der ifølge Lars Flemming Schultz Hansen, der er direktør hos Holst Sko, en god grund til.

– Der er ingen tvivl om, at både mændene og de store brands har fået øjnene op for de muligheder, som sneakers giver. Kvaliteten, komforten og muligheden for et unikt udtryk tiltaler dem, siger Lars Flemming Schultz Hansen.

Et af de større brands, der satser mere og mere på sneakers, er Lloyd, der især er kendt for klassiske herresko. Holst Sko har Danmarks største udvalg af brandet, der ifølge Lars Flemming Schultz Hansen har fat i den lange ende, når det kommer til sneakers.

– Designerne hos Lloyd har formået at udnytte deres viden om materialevalg til at udvikle kvalitetssneakers med et meget maskulint snit, der både giver mændene den efterspurgte kvalitet og komfort og samtidig giver dem et alternativ til den sorte klassiske herresko. Der er virkelig kælet for detaljerne, siger Lars Flemming Schultz Hansen.

Mændenes stiletter

Selvom det er ved at være længe siden, at sneakers var forbeholdt børn og unge, har skoene de seneste år opnået en helt ny status. Det mener Joen Rude Falsner, der blogger om mode og stil på modebloggen Stayclassy.dk.

– Sneakers er virkelig blevet et statussymbol og noget, som mange prioriterer rigtig højt, når de skal købe nyt tøj. De har fået den samme status for mændene, som stiletter har for kvinderne, siger Joen Rude Falsner.

Han mener, at sneakers giver mændene en stor fleksibilitet, da de kan passe til alt fra habit til et par shorts og en t-shirts. Samtidig giver det bredere udvalg af sneakers også en god mulighed for at skille sig ud.

– Der har været en stor udvikling i forhold til farver og design. Det giver nogle gode muligheder, hvis man gerne vil skille sig ud. Skoene kan være en stærk kontrast til den ofte lidt nedtonede skandinaviske stil. Jeg tager altid udgangspunkt i mine sko, når jeg sammensætter mit tøj, siger Joen Rude Falsner.

Fra sporty til business

Efterspørgslen på Lloyds sneakers er så stor, at Holst Sko har bestilt over 50 forskellige varianter af deres sneakers til kædens butikker og webshop. Typerne af sneakers spænder, ifølge Lars Flemming Schultz Hansen, bredt.

– Vi har sikret os et bredt udvalg, der spænder fra en mere sporty-udgave i materialer som filt og læder, hvor de nyeste sålteknikker giver maksimal komfort, til “Modern business” med print og prægninger som for eksempel reptil.

Kontakt:

Lars Flemming Schultz
Direktør, Holst Sko
(+45) 40 50 18 70

Joen Rude Falsner
Blogger, StayClassy.dk
joenrudefalsner@gmail.com

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/forende-skobrand-oger-fokus-pa-kvalitetssneakers?releaseId=13600499

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu