ANNONCE

PRM / Fokus på at opretholde stabil drift og kundeservice i TDC Group

12. marts 2020 18:45 | Af: Ritzau Info
 

For at medvirke til at begrænse smittespredningen af COVID-19, følger TDC Group myndighedernes anbefalinger og tager alle nødvendige forholdsregler for at minimere smitterisici og samtidigt opretholde en stabil drift af virksomheden.

Pressemeddelelse fra TDC Group

TDC Group igangsatte inden COVID-19 blev konstateret i Danmark de nødvendige foranstaltninger for at sikre opretholdelse af kritiske funktioner i virksomheden. Disse funktioner og medarbejdere er pålagt særlige beredskabskrav og restriktioner, hvilket koordineres i tæt samarbejde med de relevante myndigheder.

I forlængelse af de nye retningslinjer fra myndighederne indstilles al rejse- og almindelig mødeaktivitet, og alle medarbejdere, der ikke har kritiske arbejdsområder at varetage på TDC’s lokationer, hjemsendes senest fredag den 13. marts for, hvor muligt, at udføre deres arbejde hjemmefra.

“Vi tager alle nødvendige forholdsregler for at medvirke aktivt til at begrænse spredningen af COVID-19, samt sikre, at vi har de nødvendige ressourcer og medarbejdere på plads til at sikre opretholdelsen og den fortsatte drift af kritisk national infrastruktur og vores digitale tjenester,” siger Henrik Clausen, adm. direktør i TDC Group.

Prioritering af kritiske opgaver
TDC Group har mange kunderelationer og har derfor taget de nødvendige tiltag for fortsat at kunne betjene kunderne på bedste vis. De nye forholdsregler vil dog betyde, at kunder i TDC Groups kundevendte brands, som bl.a. YouSee, Telmore og TDC Erhverv, kan opleve, at der er færre medarbejdere både på telefon, mail og i butikker, og derfor længere ventetider. Kritiske opgaver og henvendelser vil blive prioriteret, herunder servicering af en række erhvervskunder med samfundskritiske ansvarsområder, samt privatkunder, der har akut brug for hjælp, såsom ældre borgere, der eksempelvis mister deres fastnetforbindelse.

Der er indført restriktioner for de teknikere, der skal servicere TDC Groups kunder på deres privatadresse. Teknikere fra TDC NET kan som udgangspunkt ikke køre ud på opgaver, hvor der kan være risiko for at blive smittet. Det kan desværre betyde, at kunder vil opleve længere ventetider eller aflysninger af teknikerbesøg.

En ekstraordinær situation
De nye forholdsregler kan også påvirke levering og medføre forsinkelser på levering af produkter.

De nye forholdsregler vil på nuværende tidspunkt ikke påvirke hverken TDC Groups fiberudrulning eller opgraderingen af mobilnetværket til 5G, men det kan ændre sig i den kommende tid.

“Vi er klar over, at denne ekstraordinære situation kan medføre frustration blandt vores kunder, og vi har derfor fokus på at løse alle opgaver hurtigst som muligt. Men vi er i en ekstraordinær situation, som kræver ekstraordinære tiltag, som uanset alle medarbejderes indsats vil medføre forsinkelser og påvirke vores service,” siger Henrik Clausen.

Nuuday, som består af TDC Group’s kundevendte brands YouSee, Hiper, Telmore, Blockbuster, TDC Erhverv, NetDesign og Relatel har som følge af den nuværende situation udskudt en planlagt reorganisering.

Kunder kan løbende finde opdateringer via:

https://tdcgroup.com/da/status

https://tdcgroup.com/en/status

https://www.tdcnet.dk/status


Kontakt:

Pressekontakt TDC Group Communications tlf.: 70203510 email: tdcpresse@tdc.dk

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/fokus-pa-at-opretholde-stabil-drift-og-kundeservice-i-tdc-group?releaseId=13589928

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu