PRM / Gaming-ekspert: Fortnite har fordoblet salget af gamingudstyr

26. november 2018 08:36 | Af: Ritzau Info
 

En ny amerikansk rapport anslår, at computerspillet Fortnite har øget salget af headsets til gaming med over 50 procent. Også herhjemme stiger efterspørgslen på gamingudstyr takket være det populære spil.

Pressemeddelelse fra WeCoverYou

Med over 125 millioner downloads på verdensplan har Fortnite overgået sidste års gaminghit Pokémon Go med flere længder. Det populære computerspil har omsat for over en milliard dollars, og det smitter af på andre i gamingbranchen.

Ifølge det amerikanske analyseinstitut NPD Group er salget af headsets til gaming mere end fordoblet siden starten af 2018 takket være Fortnite-spillets udbredelse. Den samme udvikling ses herhjemme, hvor efterspørgslen på gamingudstyr er højere end nogensinde.

Det fortæller Johnny Nielsen, der ejer den landsdækkende butikskæde WeCoverYou, som blandt andet specialiserer sig i gamingudstyr.

– På under et år er efterspørgslen på udstyr til gaming, særligt headsets, fordoblet. Et spil som Fortnite kræver ordentlig lyd og mikrofon, fordi det sociale er så stor en del af det. Man taler jo sammen med spillere på tværs af kloden, så fungerer udstyret ikke, går en del af glæden af spillet. Så jeg er sikker på, at det har haft en stor indflydelse på den øgede efterspørgsel, siger Johnny Nielsen.

En del af fællesskabet

Ifølge Johnny Nielsen er der en helt særlig grund til, at Fortnite er blevet så populært.

– For det første er det jo som udgangspunkt et gratis spil, og det betyder selvfølgelig, at flere har adgang til det. Men derudover er der også noget helt særligt over den fortælling, som opbygges i spillet. Den er unik for de forskellige brugere, modsat andre spil, hvor alle går igennem de samme oplevelser. Og så er der det sociale element i det. Man er en del af et fællesskab, og det skal man ikke undervurdere effekten af, fortæller han.

For ham er det tydeligt, at interessen for gaming har spredt sig, så der nu er gamere på tværs af aldersgrupper og køn.

– Tidligere var der nærmest en stereotyp gamer. Sådan er det ikke længere i dag. Nu er det både mænd og kvinder, børn, unge og voksne, der spiller. Og fællesnævneren for dem er, at de alle sammen går helt vildt meget op i det. Det kan jeg tydeligt mærke, når de kommer ind i butikken.

Kontakt:

Johnny Nielsen
Direktør, WeCoverYou
(+45) 22 36 80 45
johnny@wecoveryou.dk

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/gaming-ekspert-fortnite-har-fordoblet-salget-af-gamingudstyr?releaseId=13564600

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu