PRM / Gjensidige Forsikring etablerer nordisk alarmcentral

23. oktober 2018 10:02 | Af: Ritzau Info
 

Gjensidige Forsikring etablerer en nordisk alarmcentral, som skal betjene alle koncernens rejseforsikringskunder.

Pressemeddelelse fra Gjensidige Forsikring

Den nye nordiske alarmcentral bliver placeret i København, og etableres oven på det eksisterende fundament i Gouda Rejseforsikrings alarmcentral. Gouda Rejseforsikring er markedsleder på rejseforsikringer i Danmark. Gennem de seneste 14 år har Gouda Rejseforsikring betjent sine nordiske kunder via sin egen alarmcentral i København. Siden 2013 har selskabet været en del af Gjensidige-koncernen.

“Når kunderne har akut behov for os, fx når uheldet er ude på en rejse langt væk fra hjemlandet, er det helt centralt, at de oplever en personlig, kompetent og dedikeret skadebehandling. Vores ambition er derfor at skabe en nordisk alarmcentral, der sætter vores kunders behov i centrum. Det giver en unik helhed i kundeforløbet, når vi selv håndterer salg, rådgivning, akut assistance og skadebehandling. Samtidig giver det Gjensidige muligheder for at udvikle best-practice og kompetencer på en systematisk og fokuseret måde – og derigennem på sigt at skabe synergier på tværs i koncernen,” siger Anne Mari Kalager, kst. koncerndirektør for Skade i Gjensidige.

Sideløbende med etableringen af en nordisk alarmcentral vil Gjensidige fortsætte udviklingen af en række digitale løsninger, der skal supplere den personlige kontakt. Udviklingen skal samtidig fastholde Gjensidiges førerposition for kundeorienterede digitale løsninger.

“På det norske marked er Gjensidige førende, når det gælder hurtig digital håndtering af en lang række simple forsikringsskader. Vores mål er at være det mest kundeorienterede selskab i Norden, og det kræver skarpt fokus på såvel den personlige som den digitale betjening af kunderne. Digitale løsninger vil aldrig kunne erstatte den personlige kontakt, men i mange tilfælde kan det gøre det nemt og hurtigt for kunderne at anmelde en skade eller fx få kontakt til en læge i hjemlandet via en app på mobiltelefonen,” siger Anne Mari Kalager.

Dan Kjølhede Laursen, direktør for Gouda Rejseforsikring: “Jeg er glad for at se, at den service og kundetilfredshed vi igennem mange år har leveret til rejsende i Gouda Alarm, nu bliver udvidet til at omfatte alle Gjensidiges rejsekunder i Norge, Sverige og Danmark.”

Gjensidige har i dag et godt og velfungerende samarbejde med sine leverandører på rejseforsikringsassistance, SOS International og Falck Global Assistance. I forbindelse med at Gjensidige opbygger egen alarmcentral, vil samarbejdet på dette område med SOS og Falck blive afviklet i løbet af 2019.

Etableringen af egen alarmcentral for hele Gjensidige-koncernen betyder, at man vil ansætte en række specialister. Gjensidige og Gouda Rejseforsikring ønsker at blive det forsikringsselskab, der tiltrækker de dygtigste medarbejdere inden for rejseforsikring og alarmbetjening.

Fakta om Gjensidige og Gouda

Gjensidige Forsikring er en af Nordens største forsikringskoncerner.

I 2013 købte Gjensidige Gouda Rejseforsikring, som er markedsleder på rejseforsikringer på det danske marked. Gouda Rejseforsikring sælger rejseforsikringer til private og virksomheder, og selskabet har desuden strategiske partnerskaber med en række forskellige rejsebureauer.

Gouda Rejseforsikring fik højeste kundetilfredshed 2017, kåret af kunderne på rejsforsikringsguiden.dk.

Kontakt:

Kommunikationschef Trine Andrup tlf.: 27 52 51 06 email: tran@gjensidige.dk

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/gjensidige-forsikring-etablerer-nordisk-alarmcentral?releaseId=13562740

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu