PRM / Google topper igen YouGovs globale imageranking

15. august 2018 06:01 | Af: Ritzau Info
 

Teknologivirksomheder indtager de fem første pladser på YouGov BrandIndex’ globale imageranking. Rankingen måler den overordnede sundhedstilstand af et varemærke.

Pressemeddelelse fra YouGov Denmark

Den globale ranking er baseret på mere end seks millioner interviews i løbet af 12 måneder frem til udgangen af juni 2018.

https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/inlineimage/2018-08-14/Global-ranking-top10.png” target=”_blank”>https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/inlineimage/2018-08-14/DK top image 2018.png” target=”_blank”>https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/inlineimage/2018-08-14/DK Profile DR-DR2.png” alt=”DR og DR2″/>

DR og DR2 har et stærkt varemærke i hele befolkningen, men scorer især højt hos det grå guld, som følger med i politik og samfund. De streamer også, men fravælger ikke flow-tv i samme omfang som den generelle befolkning. De anvender også oftere Facebook og Tv2.

Højdespringerne

https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/inlineimage/2018-08-14/DK top improver image 2018.png” target=”_blank”>Rejsekort som kunne glæde sig over at være omdømme-højdespringer i 2018 kan nu også glæde sig over at kunne spore fremgang målt på det overordnede image. Rejsekort har forbedret sin score med 5,9 point fra -1,5 til 4,3 ved udgangen af juni 2018.

Læs mere og se de samlede rankings her samt rankings for udvalgte sektorer

Om image-rankingen

Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex-indeksscore, som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.

For at vurdere sundhedstilstanden for varemærker globalt har YouGov kigget på data fra 26 BrandIndex-lande (de lande, hvor YouGov BrandIndex dækker tre eller færre sektorer er blevet ekskluderet fra listen) i Nordamerika, Sydamerika, Europa, Afrika, Asien og Australien, og dannet den globale top 10 ud fra de varemærker, der oftest findes i landenes top 10. Hvis varemærkerne figurerer i top 10 det samme antal gange, bliver placeringen i den globale ranking bestemt af den gennemsnitlige placering på landenes top 10-lister.

I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Al data er fra 1. juli 2017 til 30. juni 2018.

Oversigten over varemærkerne med den største stigning i image viser de varemærker, der har de største stigninger i Index-score i perioden 01-07-2017 – 30-06-2018 sammenlignet med 01-07-2016 – 30-06-2017.

https://yougov.dk/find-solutions/brandindex/

Image Getty

Kontakt:

Nordic Marketing Manager, PR og Marketing Tove Keldsen tlf.: +45 3142 6154 email: tove.keldsen@yougov.com

Nordic Product Manager, BrandIndex Anne Dannisboe Iversen tlf.: +45 2516 1991 email: AnneDannisboe.Iversen@yougov.com

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/google-topper-igen-yougovs-globale-imageranking?releaseId=13327187

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu