ANNONCE

PRM / Hjerteforeningen har lyttet og lært og justerer derfor projektet P.S. I Love You 

16. juli 2020 10:48 | Af: Ritzau Info
 

Hjerteforeningens administrerende direktør, Anne Kaltoft, redegør her for reaktionen på den kritik, projektet “P.S. I Love You” er udsat for. En kritik, der får Hjerteforeningen til at justere projektet fremadrettet.

Pressemeddelelse fra Hjerteforeningen

Anne Kaltoft:

“I Hjerteforeningen kæmper vi for liv uden hjertesygdom. I den kamp ligger der også en stor opgave for Hjerteforeningen i at sætte forebyggelse på dagsordenen. Vi må nemlig erkende, at de nuværende strategier for at forebygge hjertesygdomme ikke er tilstrækkelige. Og slet ikke over for de unge: Flere unge begynder at ryge, og andelen af danske unge, der føler sig stressede eller ensomme, er stigende. Kimen til hjertesygdom grundlægges i de unge år, og hvis vi skal lykkes med at forebygge hjertesygdom, skal vi finde nye kommunikationsformer og ikke mindst budskaber, som unge har lyst til at lytte og forholde sig til.

Projektet P.S. I Love You er et forsøg på at eksperimentere med kommunikation og dialog om det sunde hjerte-liv. Det sker med udgangspunkt i lysten til at opnå et godt og langt liv og dermed også et ønske om at ville investere i sit eget liv gennem kloge valg. Det er en del af projektet, at Hjerteforeningen samler erfaringer og evaluerer undervejs. Det har fra starten været en præmis, at nogle elementer ville fungere godt, andre forventeligt mindre godt.

Projektet har i den seneste uge været udsat for hård kritik. Vi har lyttet til kritikken. Vi har lært, at de to koncepter, der af P.S. I Love You formidles som “stemmer”, skaber forvirring om Hjerteforeningens faglige ståsted og anbefalinger. Hjerteforeningen arbejder ud fra (læge-)videnskabelig evidens, og det grundlag må der ikke herske tvivl om. Derfor justerer vi nu projektet således, at de to koncepter “Den Holistiske Doktor” og “Mindblown” ikke fremover vil være at finde på P.S. I Love You’s hjemmeside. De to koncepter har også haft interessante elementer, men vi tager kritikken til efterretning.

Vi tror uændret på, det er vigtigt, at vi har mod til at afprøve nye kommunikationsformer og udvikle forebyggelsesstrategier, som unge mennesker finder meningsfulde. For i Danmark kan op til 80 % af hjertesygdomme forebygges.

Det er Hjerteforeningens ambition at bidrage til, at Danmark har den mest hjerte-sunde befolkning i verden. Det kræver nytænkning og ikke mindst viljen til at ville eksperimentere og lære.”

Kontakt:

Marketing- og kommunikationschef Jens Harder Højbjerg tlf.: 40 11 19 11 email: jensharder@hjerteforeningen.dk

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/hjerteforeningen-har-lyttet-og-laert-og-justerer-derfor-projektet-ps-i-love-you-?releaseId=13596958

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu