ANNONCE

PRM / Huaweis europæiske direktør på internationalt ledelsesforum: “Det bedste svar på modgang er at forblive kundeorienteret”

3. november 2020 17:21 | Af: Ritzau Info
 

Sådan lød det fra James Li, Huaweis øverste chef for Europa, da han torsdag talte på den internationale ledelseskonferencen Global Peter Drucker Forum, der i år havde kriseledelse i en tid med Covid-19 på programmet.

Pressemeddelelse fra Huawei

Ifølge arrangør Richard Straub er ledelse i disse år en ‘mangelvare’, hvorfor overskriften til dette års konference da også var ‘Ledelse overalt’.

Beskeden fra James Li var da heller ikke at tage fejl af, da han på konferencen gav en tale om vigtigheden af innovation, åbenhed og samarbejde i krisetid. Ifølge James Li er der tre ting, som ledere i dag særligt bør bide mærke i: At fastholde fokus på virksomhedens kerneværdier, innovativ teknologi og globalt samarbejde på tværs af organisationen.

“Over tid har vi lært, at det bedste svar på modgang er at forblive kundeorienteret. Det bedste modsvar til en udfordring er at skabe værdi for vores kunder, og de samfund vi arbejder i, ” var James Lis hovedpointer.

“Da Japan blev ramt af et kæmpestort jordskælv og tsunami i 2011 var nogle af vores ingeniørhold nogle af de første til at hjælpe. Nogen af dem meldte sig endda frivilligt til at gå direkte ind i selve katastrofezonen. På to uger rejste vi mere end 680 basestationer, som hjalp familier og redningsarbejdere med at holde kontakt i en af de mest vanskelige perioder i deres liv, ” sagde han.

Huaweis danske kommunikationschef Tommy Zwicky er enig i, at Huawei skal være en del af løsningen, der hvor virksomheden kan:

“Situationen er en anden end i 2011, men opgaven er den samme. Vi ser det som vores pligt at hjælpe der, hvor vi har ekspertise. Vi kan ikke levere hele løsningen, men vi er altid klar til at gøre vores for at hjælpe, ” afslutter Tommy Zwicky.

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/huaweis-europaeiske-direktor-pa-internationalt-ledelsesforum-det-bedste-svar-pa-modgang-er-at-forblive-kundeorienteret?releaseId=13603641

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu