PRM / Jyske Bank indgaÌ?r partneraftale med Spiir, der skal forbedre bankkundernes oplevelse

14. juni 2018 11:55 | Af: Ritzau Info
 

Fra i dag giver Jyske Bank, som den første bank i Danmark, deres kunder mulighed for at se bankkonti paÌ? tværs af banker.

En løsning, der er kommet hurtigt paÌ? plads efter et nyligt indgaÌ?et samarbejde med FinTech-virksomheden Spiirs PSD2 infrastruktur platform Nordic API Gateway.

Pressemeddelelse fra Jyske Bank

– Nu aÌ?bner Jyske Mobilbank for open banking. Vi har i samarbejde med Bankdata integreret løsningen fra Fintech-virksomheden Spiir. Det har kun taget 3 maÌ?neder og vi ser gode perspektiver i, at Jyske Banks kunder nu kan se konti fra andre banker i Jyske Mobilbank, siger bankdirektør, Jyske Bank, Peter Schleidt.

Spiirs CEO, Rune Mai, er tilfreds med at lukke endnu en aftale med en stor dansk bank inden for kort tid efter lanceringen af investeringen fra Danske Bank i sidste maÌ?ned. Han mener, at FinTech-løsninger kan være med til at accelerere innovationen i bankernes kundeløsninger.

– Vi er stolte over at kunne lukke en partneraftale med en innovativ bank som Jyske Bank. Jyske Bank har paÌ? kort tid implementeret Nordic API Gateway i deres mobilbank, og det kommer uden tvivl til at give dem en markant fordel i markedet, udtaler Spiirs CEO, Rune Mai.

Og tilføjer:

– Vi har gjort Nordic API Gateway tilgængelig for alle med henblik paÌ? at sætte PSD2-speederen i bund og innovere den finansielle teknologi i hele Norden. Alle banker kan komme til os og hurtigt implementere løsninger, der kan gavne kunderne i stedet for at skulle vente til slutningen af 2019, hvor alle API’er skal være klar og stabile og derefter bruge tid og ressourcer paÌ? at udvikle helt fra scratch.

Hos Jyske Bank ser man frem til at kunne glæde kunderne med et samlet overblik over økonomien i Mobilbanken:

– Muligheden for at kunne tilknytte konti i andre banker til Jyske Mobilbank, vil give vores kunder et bedre og hurtigere overblik over deres økonomi. Det vil desuden gøre tingene meget lettere, naÌ?r man administrerer penge for andre, siger Søren Skouenborg, Jyske Bank, som er ansvarlig for baÌ?de Mobilbanken og udviklingen af det nye system.

Og vi er stolte over at være helt med fremme med de nyeste muligheder, tilføjer han.

Peter Schleidt haÌ?ber, at løsningen kan være med til at aÌ?bne for, at flere kunder paÌ? sigt rykker alle deres konti til Jyske Bank:

– Vi har boligkunder i Jyske Bank, som alene har bolig-produkterne hos os. Ved at kunne vise alle kundernes konti i Jyske Mobilbank, kan vi give det fulde overblik over økonomien ét sted. Det haÌ?ber vi, disse kunder vil have glæde af. MaÌ?ske endda saÌ? meget, at de senere flytter alle konti over til os, siger bankdirektør Peter Schleidt, Jyske Bank.

Jyske Bank er ikke den eneste bank, der kommer til at implementere Nordic API Gateway i mobilbanken, hvis man spørger Rune Mai. Han ser en stor interesse i, at FinTech-virksomheder indgaÌ?r flere partnerskaber med bankerne.

– Der er et utal af muligheder for bankerne ved at gaÌ? sammen med FinTech-virksomheder om at skabe innovative og stærke løsninger til kunderne. Vi forventer, at vi med Nordic API Gateway bliver den førende PSD2 platform i Norden, siger CEO, Rune Mai, Spiir.

– I stedet for at skulle samle alle bankernes API’er én efter en har vi lavet en simpel plug and play løsning, der gør det muligt for alle at bygge tjenester ovenpaÌ? kundedata fra mere end 250 banker i Norden, fortæller Rune Mai.

.

Kontakt:

Kontaktpersoner:

CEO & Founder, Spiir/Nordic API Gateway Rune Mai: 3143 1270.

Bankdirektør Peter Schleidt: Jyske Bank, tlf: 6136 0000.

Product-owner Søren Skouenborg: Jyske Bank, tlf: 2636 2223.

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/jyske-bank-indgar-partneraftale-med-spiir-der-skal-forbedre-bankkundernes-oplevelse?releaseId=13065466

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu