ANNONCE

PRM / Kæmpe videnstab under COVID-19: Ny dansk software løser problemet

18. november 2020 06:01 | Af: Ritzau Info
 

Danske virksomheder og offentlige instanser styrtbløder viden under COVID-19. Epokegørende dansk vidensdelingssoftware opretholder over 6000 hjemsendte kunderådgivere og sagsbehandleres sagsbehandling, svartider og serviceniveau uanfægtet af krisen.

Pressemeddelelse fra Spitze & Co

Danskerne er i stigende grad blevet forvent med god service, hurtig behandlingstid og enslydende og tilfredsstillende svar fra kundeservice i en virksomhed eller en af landets mange offentlige styrelser uanset om spørgsmålet stilles over telefonen, ansigt til ansigt eller online. I disse tider, hvor mange offentlige og private ansatte er sendt hjem, bliver der længere mellem videnspersonerne og dem, der reelt skal besvare forbrugerne. Det kan føre til upræcise eller forkerte svar, og i sidste instans utilfredse kunder, borgere og brugere, lyder det fra borger- og kundeservicespecialisterne i konsulenthuset Spitze & Co, hvis banebrydende software Responzahar fået sit helt store gennembrud under coronaepidemien.

Udviklede selv løsningen på problemerne

For konsulenterne og iværksætterne bag Spitze & Co, Martine Koehler Andersen og Jimmi Hansen, førte mange års frustrationer med de CMS- og videndelingsprogrammer deres kunder benyttede til, at de besluttede sig for selv at udvikle et program til at løse de problemer, de oplevede hos deres kunder.

– De fleste virksomheder og offentlige instanser benytter allerede en eller flere løsninger på tværs af deres afdelinger. Alligevel oplever vi gang på gang, at man ikke er lykkedes, da de gængse ticket- CRM- og CMS-systemer på markedet slet ikke er nok sporet ind på reel videnshåndtering med den konsekvens, at essentiel viden forbliver i hovederne på kernemedarbejderne eller formidles ad hoc i en endeløs strøm af interne mails. Resultatet er desværre, at viden sander hurtigt til og mister kvalitet, så tilliden til den fælles viden svækkes, siger Martine Koehler Andersen.

– Vi er som mennesker, kollegaer og ikke mindst som forbrugere, vant til, at et svar kun er en googlesøgning og et klik væk. Sådan fungerer de traditionelle databaser ikke, og vi kunne lave nok så mange analyser og vidensstrategier hos vores kunder uden at komme nogen vegne. Rådgivning og vidensdeling skal understøttes digitalt, så her var der et klart hul i markedet, tilføjer Jimmi Hansen.

Sammen udviklede de vidensdelingsprogrammet Responza, som gør det nemt for brugerne at skabe, vedligeholde og dele viden på tværs af organisationen samt distribuere det automatisk ud til alle de “touch-points”, man har med sine kunder, for eksempel chat, web, e-mail, chatbots, kontaktformularer og telefoner. Responza indeholder desuden et agilt implementeringskoncept, som er indbygget i løsningen og gør det let at generere, organisere og vedligeholde viden.

– Under COVID-19 har vi fået nye kunder, som hurtigt skulle have viden produceret, valideret og distribueret til deres kunder og hjemsendte medarbejdere, nærmest over night. De har ikke måtte mødes fysis, så alt skulle foregå online. Et vidensprojekt kan være ganske uoverskueligt, og elefanten skal spises i nogle bidder, der giver effekt og sikkerhed med det samme. Det er det, vi har konceptualiseret og sat strøm til med vores løsning. Vores kunder skal kunne gå i gang med det samme, uden at skulle ud i hverken et it- eller udviklingsprojekt, siger Martine Koehler Andersen

COVID-19 satte spot på problemet

Siden Martine Koehler Andersen og Jimmi Hansen oprettede Spitze & Co i 2011, har vidensdeling været det helt centrale udgangspunkt i deres konsulentarbejde for en lang række store virksomheder og offentlige styrelser.

– Evnen til at opdatere, videreformidle og effektivt benytte viden er nøglen til at levere god service til forbrugerne. Hvis den viden ikke vedligeholdes og videregives, opstår der nemt det vi kalder brain-drain, hvor viden ikke benyttes korrekt eller helt går tabt. Det er særligt grelt når medarbejdere arbejder hjemme, og ikke bare kan gå ned i den anden ende af kontoret for at få svar på sine spørgsmål, siger Jimmi Hansen.

– Coronakrisen har sat en tyk streg under problemstillingen, og har vist, at systematisk og dynamisk vidensdeling er vigtigere nu end nogensinde før. Vi har slet ikke set den fulde konsekvens af det massive hjemmearbejde, hvor virksomhederne dagligt mister værdifuld vidensudveksling i kantinen og over kaffeautomaten endnu, uddyber Martine Koehler Andersen.

Som eksempel på deres softwares succes fremhæver de, at over 6000 kunderådgivere og sagsbehandlere på tværs af den offentlige og private sektor i Skandinavien ved at benytte Responza har kunne opretholde både deres udvikling, sagsbehandling, svartider og serviceniveau uanfægtet af, at de arbejder hjemme under krisen.

Responza benyttes blandt andet af: UdbetalingDanmark, Københavns Kommune, Erhvervsstyrelsen, Udlændingestyrelsen, ATP, Semler, IST, Sygeforsikringen “danmark” og Bring med flere.

Kontakt:

Martine Koehler Andersen
Direktør & Co-Founder, Spitze & Co
(+45) 22 61 91 09
martine@spitzeco.dk

Jimmi Hansen
Direktør & Co-Founder, Spitze & Co
(+45) 31 67 53 67
jimmi@spitzeco.dk

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/kaempe-videnstab-under-covid-19-ny-dansk-software-loser-problemet?releaseId=13604366

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE

| Af: Ritzau Info
 

Mange af disse har at gøre med at få rengjort forskellige dele af huset eller renset dine køkkenmaskiner og hårde hvidevare. Det kan være svært at huske det hele, særligt de ting, som ikke ligefrem er synlige i hverdagen. I det følgende kan du derfor læse om tre ting, som mange boligejere glemmer at få rengjort, netop fordi det ikke er nemt at se, at de behøver rensning, før det potentielt er for sent.

Emhætten

Emhætten er noget mange glemmer at få renset. Nærmere bestemt er det emhættefiltret, der kræver rengørng en gang imellem. Du behøver ikke at gøre andet end at tage filtret ud og rense det med varmt vand eller give det en tur i opvaskemaskinen. Det er nemt, men alligevel noget man ofte glemmer, fordi filtret ikke er til at se medmindre, du stikker hovedet ind under emhætten. Det kan dog ende med, at der går mug i filtret, hvilket i værste tilfælde kan være sundhedsskadeligt eller brandfarligt. Kommer det så vidt, bliver hele emhætten ofte nødt til at blive skiftet. Derudover kan et beskidt filter resulterer i, at der drypper uhygiejniske væsker fra emhætten ned i den mad, du er ved at lave. Det er altså en god idé at få det renset regelmæssigt.

Tagrender

En anden ting som husejere ofte glemmer, er at få renset tagrenden, fordi det ikke er nemt at se, hvor beskidt den er uden at kravle op på en stige. Her ophobes grannåle, blade, mos og andet skidt over tid. Hvis det ikke renses jævnligt, kan det resulterer i, at regnvand og smeltevand ikke frit kan løbe gennem tagrenden, hvilket i værste fald kan skade husets sokkel. Du kan forsøge dig med at rense tagrenden selv, men hvis du ikke har evnerne, tiden eller udstyret til dette, er den bedste løsning oftest at bestille professionelle til at foretage tagrenderens. På den måde sikrer du dig det bedste og hurtigste resultat.

Vaskemaskinen

Det virker ikke altid logisk at skulle vaske sin vaskemaskine – den køre jo hele tiden vaskeprogrammer med sæbe. Og som regel ser vaskemaskinen da heller ikke beskidt ud. Alligevel er det vigtigt at få den regelmæssigt rengjort for at undgå lugtgener og forlænge maskinen levetid. En god måde at holde den ren på er en gang imellem at køre et program uden tøj ved høj temperatur. På den måde dræber du de bakterier, som helt naturligt sætter sig i maskinen fra de beskidte tøj. Derudover er det en god ide at vaske både sæbeskuffen og rummet som den sidder i. Skuffen kan som regel tages helt ud og vaskes med varmt vand. På den måde undgår du at maskinens sæbeslange tilstoppes. Sidst men ikke mindst, skal du huske at afkalke din vaskemaskine en gang imellem afhængig af hårdheden af dit vand. Afkalkningen kan nemt klares ved at at putte citronsyre i tromlen og køre et program på 60 eller 95 grader.

Produceret af Heymate

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu