ANNONCE

PRM / Kunderejsens digitale touch points har aldrig været vigtigere

6. juli 2020 08:00 | Af: Ritzau Info
 

Columbus og SAP indgår strategisk partnerskab om SAP Commerce Cloud løsninger

Pressemeddelelse fra Columbus

At digitale kanaler som en hjemmeside og en webshop spiller en stor rolle i købsprocessen, har vi længe vidst, men mange virksomheder fik sig alligevel en ubehagelig overraskelse, da de fra den ene dag til den anden kun kunne interagere med deres kunder digitalt.

Da den infrastruktur der normalt varetager en mindre andel af forretningen lige pludselig skulle stå for hele forretningen blev koblingen mellem logistik og de bagvedliggende it-systemer, så som ERP og CRM, udsat for en voldsom stress test. Ikke alle virksomheder var lige velforberedte på det.

Det har også kunnet mærkes hos Columbus, der er en af Nordens største konsulentvirksomheder inden for e-handel og digitale kundeoplevelser:

“Der er et ekstremt pres for at kortlægge kunderejsen på alle digitale berøringspunkter, og effektivt engagere kunder – uagtet hvilken kanal kunden befinder sig i, fysisk som digital. Forbrugerne har i dag et ønske om en ensartet oplevelse på tværs af kanaler, herunder en mere proaktiv og effektiv kundeservice. De vil engageres og inspireres” siger Steen Hybschmann, Managing Director for Columbus Danmark. Og fortsætter:

“Det er altafgørende for virksomhederne at optimere distributionskanaler mellem producenter, detailhandlere og grossister for at fokusere på at forbedre brand-awareness og kundeloyalitet og i disse Covid-19 tider hele koblingen mellem logistik og back-end systemerne.”

Columbus og SAP indgår partnerskabom SAP Commerce Cloud løsninger
SAP Commerce Cloud er en omfattende e-handel og omnichannel-platform til B2B- og B2C-virksomheder som giver et overblik over kunden på tværs af både fysiske og digitale kanaler, så virksomheden kan tilpasse og skabe personlige og gode shopping-oplevelser for deres kunder.

Columbus og SAP indgik 1. maj 2020 et partnerskab omkring licenssalg og implementering af SAP Commerce Cloud løsninger.

“Gennem de seneste 12 år har Columbus hjulpet mere end 200 virksomheder med at få succes med digital commerce og jeg ser frem til at SAP Commerce Cloud kunder nu kan drage fordel af Columbus’ 180 specialister fra deres leveranceenhed” siger Jonas Almstrup, Nordisk ansvarlig for SAP Customer Experience herunder SAP Commerce Cloud. Og fortsætter:

“Covid-19 krisen har givet e-handel et boost af helt ufattelige dimensioner som følge af smittefare, krise, lock-down og udgangsforbud og SAP har tilsvarende oplevet helt abnorme trafiktal hos virksomheder, der bruger vores SAP Commerce Cloud løsninger i Europa. I forhold til 2019 er antallet af køb i første kvartal steget med 77 pct. og omsætningen med 109 pct. Omsætningen i første kvartal 2020 udgør 43 pct. af den samlede omsætning i hele 2019”.

“Vi ser store muligheder i samarbejdet med SAP om SAP Commerce Cloud løsningerne, da krisen helt sikkert har understreget betydningen af digital tilstedeværelse for en virksomheds modstandsdygtighed. Vi oplever en stor efterspørgsel efter løsninger der kan håndtere hele spektret fra back office til front office med alt hvad det indebærer af avanceret dataanalyse til at optimere hele kunderejsen og kundeoplevelsen” siger Steen Hybschmann hos Columbus.

Columbus fokuserer primært på 3 brancher: fremstilling, fødevarer og detail og leverer end-to-end digitale løsninger, der adresserer hele værdikæden hos virksomheden og hjælper virksomheder med at drive en bæredygtig og profitabel forretning.

Om SAP
SAP er verdens førende leverandør af intelligente ERP-løsninger til den nye oplevelsesøkonomi. SAPs forretningssoftware hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med at køre bedst muligt: 77% af al verdens transaktionsomsætning rører et SAP-system. Vores maskinlæring (ML), tingenes internet (IoT) og avancerede dataanalytiske teknologier hjælper vores kunder med at blive intelligente virksomheder. SAP gør mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte dyb forretningsmæssig indsigt mere effektivt så forspringet til konkurrenterne bevares. Vi forenkler teknologi for virksomheder, så de kan forbruge vores software som de vil – uden afbrydelse. Vores væg-til-væg portefølje af applikationer og tjenester gør det muligt for mere end 440.000 private og offentlige kunder at drive en rentabel forretning, tilpasse sig løbende og gøre en forskel. Med et globalt netværk af kunder, partnere, medarbejdere og ledende eksperter hjælper SAP verden med at køre bedre og forbedre folks liv. For mere information besøg www.sap.com/denmarkog www.sap.com.

Kontakt:

Communications Director
Tine Rasmussen
tra@columbusglobal.com
+45 29 69 06 77

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/kunderejsens-digitale-touch-points-har-aldrig-vaeret-vigtigere?releaseId=13596489

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu