PRM / Ny Copenhagen Pride hovedsponsor vil skabe en festlig stemning under Pride Week

13. august 2018 07:00 | Af: Ritzau Info
 

Stoli, der har støttet LGBTQ-samfundet i mere end 25 år, er for første gang hovedsponsor for Copenhagen Pride. Det velkendte vodkabrand vil bidrage med godt humør, positiv energi og god betjening.

Pressemeddelelse fra Stoli

På Pride Square i København – lige ud for den store scene, vil man i år lægge mærke til et helt nyt telt, hvor der vil blive serveret unikke Stoli Mules og Vodka drinks.

Stoli vodka tiltræder i år som ny hovedsponsor for Copenhagen Pride, og målet er at skabe en fest, som alle skal have mulighed for at være en del af.

“Vodkaen har en årelang tradition for at støtte op om internationale Pride-begivenheder, og personligt ser jeg meget frem til at opleve atmosfæren og stemningen under hele Pride Week i København. Jeg har efterhånden hørt rigtig meget og set mange billeder og videoer fra tidligere år, men det at opleve Pridens kultur og fællesskab på nært hold bliver uden tvivl noget helt andet”, siger Victor Johannessen, der er Brand Manager for Stoli Vodka i Danmark”

Vodka med russiske rødder
Stoli har sine rødder i Rusland, men destilleres i dag i Letland og er ejet af SPI-Group, som har hovedkvarter i Luxembourg og New York.

Men på trods af, at Stoli ikke længere har russisk hovedkvarter, så vil der stadig være folk, som vil betegne vodkaen som russisk og stille spørgsmålstegn ved samarbejdet, siger kommunikationschef for Copenhagen Pride, Thomas Rasmussen.

“Mange forbrugere forbinder Stoli med Rusland og landets anti-homolovgivning, men Stoli er i alliance med LGBTQIA-miljøet og har bevist dette gang på gang, siger Thomas Rasmussen og fortsætter:

“Vodkaen har en årelang tradition for at støtte op om internationale pride-begivenheder som World Pride i Madrid i 2017, og det betyder meget for os, at Stoli deltager aktivt i festivalen, siger Thomas Rasmussen.

Brand Manager for Stoli Vodka i Danmark, Victor Johannesen, håber også på, at skabe et samarbejde, der kommer til at vare ved.

“Vi ser ikke kun aftalen med Copenhagen Pride som et sponsorat, men som et langsigtet samarbejde, og vi ser frem til, hvordan vi kan udvikle samarbejdet i de kommende år frem mod World Pride, der skal afholdes for første gang i København i 2021, siger han.

Stoli og Copenhagen Pride deler fælles værdier

Forberedelserne op til årets Pride har stået på siden august 2017, og ifølge Victor Johannessen er der de sidste to måneder blevet løbet ekstra stærkt for at få planlagt årets Pride ned til mindste detalje.

“Aktiveringsmæssigt med koordinering og setup er Priden uden tvivl det største, jeg har været med til. Copenhagen Pride har jo efterhånden fået en størrelse, som kan sidestilles med en mindre festival”, siger Victor Johannessen.

Victor og resten af hans team er glade for at få lov og mulighed for at støtte op omkring nogle fælles værdier, som Stoli og Priden deler, og han opfordrer folk til at komme forbi Pride Square og opleve den gode stemning.

“Ved Stoli-baren på Pride Square kan man kan forvente godt humør, positiv energi og god betjening. Vi har allerede nu samlet et erfarent team, der skal stå bag baren, og vi vil hurtigt kunne kalde ekstra mandskab ind, hvis der skulle blive brug for det”, siger han.

Copenhagen Pride Week 2018 finder sted fra 14.-19. august og Stoli vil alle dagene stå klar til at servere lækre drinks på Pride Square fra klokken 12 formiddag og indtil pladsen lukker.

For yderligere oplysninger:

  • Victor Kjær Johannessen, Brand Manager, Stoli Danmark tlf.: +45 23415921
  • Thomas Rasmussen, Kommunikationschef, Copnehagen Pride, tlf.: + 45 31248811
  • Magdalena Misiak, PR-kontakt, Brandhouse PR, tlf.: +45 23675542

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/ny-copenhagen-pride-hovedsponsor-vil-skabe-en-festlig-stemning-under-pride-week?releaseId=13299524

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu