ANNONCE
Pressemeddelelse fra Erhvervshus Midtjylland
Coronakrisen har rystet langt de fleste virksomheder i deres grundvold. Specielt tre brancher står med absolut færrest kort tilbage på hænderne. Det er detail-, service- og oplevelsesbranchen. Samtidig har krisen betydet, at folk ændrer forbrugeradfærd og specielt onlineforbrugeradfærd. Coronakrisen har utvivlsomt rystet langt de fleste virksomheder, men i kølvandet er der også opstået muligheder og nye forretningsmuligheder for dem, der er hurtige og kan omstille sig. Dem skal vi have flere af.
“Dit digitale butiksvindue” en ny webinar-serie
Torsdag d. 16. april lancerede Erhvervshus Midtjylland i samarbejde med Google Succes Online og Dansk Erhverv en ny webinar-serie om e-handel, sociale medier, nyhedsbreve og online markedsføring. Første afsnit “den gode hjemmeside” har inden for de første døgn rundet 300 visninger. Webinar-serien kører med daglig frekvens på alle hverdage mellem kl. 9-10 og dykker ned i enkle trin til e-handel, sociale medier, nyhedsbreve, markedsføring og meget mere.
Målsætningen er, at gøre noget godt for de hårdtprøvede detail- og oplevelsesvirksomheder, der grundet COVID-19 har oplevet massive udfordringer med manglende afsætning af varer og indtjening.
“De små butikker, restauranter og servicevirksomheder står i en historisk svær situation. Heldigvis er der nogle lyspunkter at spore. I Danmark har vi nogle af verdens mest digitale forbrugere, og lige nu genopfinder nogle virksomheder sig selv og finder nye måder at drive forretning på. Lige fra fitnessinstruktøren til lokale e-handelsplatforme. Det er konkrete eksempler, som fremkalder håb i en svær tid, men vi har alle stadig et stykke arbejde foran os. Derfor ønsker vi at give de hårdtprøvede detail- og servicevirksomheder et digitalt skub fremad. Det er bevist, at man med få, enkle værktøjer kan gøre en stor forskel” siger Malou Aamund, Direktør Google Danmark
Virksomheder ser og chatter med over de næste 3 uger
Initiativtagerne bag stiller store krav til, at indholdet skal være let, forståeligt og nemt at anvende nu og her for virksomhederne. Derfor vil der i løbet af “dit digitale butiksvindue” være spændende case-virksomheder, specialister og mange andre fagpersoner, der gratis deler ud af tips, tricks og let fremkommelige værktøjer. Det hele kan følges live direkte fra hjemmekontoret eller arbejdspladsen. Indsatsen evalueres nøje med mulighed for forlængelse.
“Vi er i Erhvervshus Midtjylland glade for initiativet. Virksomhedernes situation har ændret sig på meget kort tid – og med disse webinarer, kan vi give de små butikker, restauranter og servicevirksomheder en kærkommen inspiration, tips og tricks, som kan bruges i dagligdagen umiddelbart efter at webinaret er sluttet på skærmen. Det betyder, at viden kan bruges med det samme og komme virksomhederne hurtigt til gavn” siger Erik Krarup, direktør i Erhvervshus Midtjylland
Seere/deltagerne kan løbende under webinaret stille spørgsmål til eksperter og cases direkte, og alle uanset geografi kan deltage.
Det hele foregår LIVE på YouTube i hverdagene mellem klokken kl. 9-10 fra d. 16. april til og med torsdag d. 7. maj.
Fakta:
Kontakt:
Direktør Erik Krarup tlf.: 70220076 email: ek@erhvervshusmidtjylland.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/nye-livestreams-skal-hjaelpe-hardtprovede-erhverv-med-at-finde-kunder-pa-nettet?releaseId=13592235
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **
ANNONCE