ANNONCE

PRM / Opkøbsforsøg endte med en fusion af to konsulentfirmaer i vækst

6. maj 2020 14:25 | Af: Ritzau Info
 

Til trods for en anderledes lancering fra hjemmekontoret, uden fysisk kontakt, så er der 100% fokus på vækstplan og fordobling frem for refusionspakker og krisestemning.

Efter at have kendt hinanden i mere end tre år og samarbejdet tæt rakte Henrik Christiansen i 2018 hånden ud til Bjarke Bekhøj med et tilbud om at købe Compell. Tilbuddet blev høfligt afslået af de to ejere i Compell, men det satte alligevel noget i gang.

To måneder efter var der indgået en hensigtserklæring om en fusion og nu – midt i Corona-krisen – er fusionen offentliggjort og bureauet har ambitioner om en fordobling inden for 3 år

Fusionsbureauet Become er nu en realitet og med 24 konsulenter, 150 kunder og et solidt økonomisk fundament, er de klar til fremtiden.

Pressemeddelelse fra Become Aps

Det har kunnet afblæses indtil sidste minut
“Mette Frederiksen satte en stopper for vores oprindelige plan. Den blev både besværliggjort og udskudt af Corona. Derudover har vi de sidste par dage op til offentliggørelsen frygtet indkaldelsen til endnu et pressemøde, der ville tage fokus og udskyde vores plan endnu engang.” siger direktør og partner Bjarke Bekhøj.

De fire partnere mødtes sidste gang d. 11. marts – aftenen hvor Mette Frederiksen lukkede landet ned. Og de havde få timer inden pressemødet lagt sidste hånd på lanceringsplanen, der skulle eksekveres den næste måned.

Vær grådig når andre er frygtsomme – krise er muligheder
Med inspiration fra Warren Buffet har virksomheden lagt en vækstplan – og den er blevet opjusteret en tand efter Covid-19 lukkede landet ned. Bjarke Bekhøj uddyber: “Krisetider er mulighedernes tid. Udover at vores metier med digitalisering af salg og marketing vokser, og vil vokse mere, er der også uro i markedet – både blandt vores konkurrenter og kunder. Det vil blive hårdt, men der vil være nogle, der kommer styrket ud på den anden side. Og vi tror på, at vi er iblandt dem.”

Eksponentiel vækst i omstillingsparatheden
Udover alt det, man kan se udefra, har der også været en kompleks opgave i sammenlægning af systemer, arbejdsprocesser og ‘best practices’. En opgave, der måske endda er blevet nemmere i den nuværende situation.

“Folk har været klar til omstillingerne, og der har været en situation, der gjorde det nemt at ændre vaner og systemer, når alt andet alligevel har været ændret. Det har selvfølgelig givet udfordringer med hjemmepasning af børn og videomøder – men omvendt har vi helt sikkert sparet et par teambuildingture på tværs af kontorerne ved at have to måneder med hjemmearbejde” udtaler Bjarke Bekhøj

Om virksomhederne
Beruf og Compell, der nu er fusioneret til virksomheden Become, beskæftiger totalt 24 marketingspecialister fra tre kontorer i hhv. Aarhus, København og Hillerød. Omsætningen er et pænt stykke over 10 mio., og begge bureauer har de sidste par år leveret overskud. Overskuddet for 2019 forventes at lande på ca. 1,5 mio. før skat.

Kunderne spænder bredt fra Det Kgl. Teater, Copenhagen Business School, Den Gamle By og SEAS-NVE m.fl. og der er kunder i hele landet og alle brancher/størrelser.

Kontaktinfo
Bjarke Bekhøj
Direktør og partner
bb@become.dk
+45 52 10 50 60

Mere info: https://www.become.dk/beruf-compell-fusioner/ Billeder:https://www.become.dk/presse/

Kontakt:

Bjarke Bekhøj
Direktør og partner
bb@become.dk
+45 52 10 50 60

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/opkobsforsog-endte-med-en-fusion-af-to-konsulentfirmaer-i-vaekst?releaseId=13592918

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu