ANNONCE

PRM / Rejseliv: Mette Frederiksen-effekten på Google

5. juni 2020 08:04 | Af: Ritzau Info
 

Mette havde to budskaber om ferie med til danskerne på pressemødet i uge 22. Først og fremmest bliv i Danmark! Som nummer to Danmark åbner for at danskerne kan rejse til Tyskland, Norge og Island. Rejser til andre mål frarådes.
Effekten af disse budskaber ændrede adfærden på Googlesøgninger øjeblikkeligt!

Pressemeddelelse fra KH-Online

Mettes ord slog igennem direkte på Google, hvor danskere omgående begyndte at søge intenst på danske og tyske rejsemål.

Til gengæld var der ikke meget at hente for Norge og Island, der ikke hitter som sommerferiemål.

Mette Frederiksen effekten betød at søgninger på seværdigheder i Nordtyskland steg med flere tusind procent om dagen!

Sune Hansen – redaktør på Travel-Guides.dk forklarer:

Vi danskere tager ikke nord på når vi holder sommerferie. Hvis mulighederne hedder Island og Norge, så tager vi hellere til Grenå på Camping og cykler en tur afsted for at opleve Fregatten Jylland!

Læs mere om danskernes ændrede rejsesøgnnger på www.travel-guides.dk

Kontakt:

Sune Hansen
Tlf: 53 70 50 60
Email: subhansendk@gmail.com

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/rejseliv-mette-frederiksen-effekten-pa-google?releaseId=13594515

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu