ANNONCE

PRM / ReQruiting lancerer danskudviklet rekrutteringssystem

7. december 2020 08:47 | Af: Ritzau Info
 

Pressemeddelelse fra Escalate ApS

Nu bliver det lettere at finde den helt rigtige medarbejder. Det nye ReQruiting rekrutteringssystem er en nem og brugervenlig løsning, hvor annoncering, rekrutteringssystem og HR-system er samlet ét sted. Det giver virksomheder nye muligheder for at rekruttere og administrere de bedste medarbejdere langt mere effektivt.

Lader virksomheder fokusere på kernekompetencer

Virksomheder bruger ofte en masse tid og energi på rekrutteringsprocesser. Jobannoncer skal slås op på forskellige platforme; ansøgere skal screenes og i nogle tilfælde testes; der skal sendes afslag ud og meget mere. Ikke alle virksomheder er gearet til at håndtere rekrutteringen effektivt. Processerne bliver let rodede og uorganiserede, og der opstår tvivl om, hvem der er ansvarlig for de forskellige dele af rekrutteringen.

Med et rekrutteringssystem kan virksomheder sætte rekrutteringsprocessen i system og få standardiserede eller skræddersyede løsninger alt efter størrelse og behov. Det giver overskuelighed og frigiver ressourcer. Dermed kan virksomhedens medarbejdere fokusere på deres kernekompetencer, mens de bedste nye kolleger ansættes. Rekrutteringssystemer henvender sig både til større og mindre virksomheder, og der er mange fordele at hente.

Rekrutteringssystemet hjælper virksomheden til hurtigt at identificere de bedst kvalificerede ansøgere, og samtidig holde overblikket over jobopslag, afslag og uopfordrede ansøgninger. De bedste kandidater kan let gemmes, så de kan komme i betragtning til fremtidige stillinger.

Samtidig er der mulighed for at tilføje hele virksomhedens HR-system, så alt vedrørende medarbejderne er samlet på ét sted. Det reducerer stress og øger arbejdsglæden, når der er klarhed over opgavefordeling og overblik over processens forløb. Det sikrer også større sammenhæng mellem rekruttering, opstart og fastholdelse af medarbejdere.

Hvem køber blomster til den nye medarbejder?

I ansættelses- og opstartsfasen med en ny medarbejder er der en masse papirarbejde og formalia at holde styr på. Ansættelseskontrakter skal skrives under; virksomhedens retningslinjer og eventuelle produktbeskrivelser skal formidles; og den nye medarbejder skal have alle de nødvendige nøgler og arbejdsudstyr udleveret. Også disse processer kan et rekrutteringssystem skabe overblik over. Dermed kan virksomheden sikre, at nye medarbejdere tages godt imod.

Opgaverne, der skal udføres i systemet, tilpasses hver enkelt virksomhed. Men uanset om der blot skal udleveres et sæt nøgler, eller om den nye medarbejder skal have både arbejdstøj, værktøj, telefon og firmabil, så holder rekrutteringssystemet styr på det hele.

Der kan også let oprettes tjeklister, så alle opgaver i forbindelse med opstarten bliver fordelt. Også hvem der køber blomster, og hvem der viser rundt den første dag. Så er alle nye medarbejdere sikret den bedst mulige opstart.

Kontakt:

For mere info kontakt marketingkonsulent Jonas Holm
+45 31 10 13 79 | Jh@jonasholm.dk

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/reqruiting-lancerer-danskudviklet-rekrutteringssystem?releaseId=13605729

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu