PRM / Smartere og mere retfærdige kreditbeslutninger for millioner af europæere – drevet af en ny avanceret analyse- og dataløsning

27. juni 2019 09:38 | Af: Ritzau Info
 

Experians Credit 3D leverer den mest omfattende og innovative løsning med ny data og avancerede indsigter der hjælper virksomheder med at optimere kreditbeslutninger inden for alle kundesegmenter. Credit 3D imødekommer branchens efterspørgsel efter fleksible digitale løsninger.

Pressemeddelelse fra Experian A/S

Danmark, 27. juni 2019: I dag lancerer Experian sin Credit 3D-løsning i hele Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA) for at give nye muligheder samt sikre smartere og mere retfærdige kreditbeslutninger.

Experians Credit 3D-løsning bygger på forskning, der fremhæver den tydelig kommercielle appetit for en ny, højtydende data- og analysedrevet kreditløsning. På nuværende tidspunkt erkender næsten tre fjerdedele (72 %) af beslutningstagerne, at deres manglende evne til at erhverve en omfattende kundevisning er med til at begrænse deres vækst. Mere end fire ud af fem (82 %) anerkender den kommercielle betydning som data, analyser og AI spiller i vores dagligdag.1 Forskning viser også, at næsten en tredjedel (30 %) af långivere nu er villige til at overveje at anvende alternative datakilder, der skal hjælpe med at drive vækst.2

Francesco Nazzarri, Experian Managing Director of Commercial Strategy for UK, Irland og EMEA, siger: “Vores hovedformål er at åbne muligheder for millioner af forbrugere og virksomheder på tværs af EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika). For at gøre dette muligt arbejder vi løbende på innovative løsninger, der hjælper vores kunder med at anvende de bedste data og avancerede analyser for at optimere deres kreditbeslutninger,”

“Vi er derfor stolte af at lancere Credit 3D, som er den mest omfattende og innovative løsning af data- og indsigter på markedet. Dens kombination af traditionel og ikke-traditionel dataadgang, avanceret datavidenskab, maskinindlæring og AI-teknologi vil drive konsekvent smartere og mere retfærdige kreditbeslutninger for millioner af forbrugere og små virksomheder,”

“På samme tid får vores kunder magten til trygt at levere hurtigere og bedre informerede beslutninger til deres kunder, samtidig med at hele oplevelsen gøres mere problemfri og friktionsfri gennem digitale rejser.”

Credit 3Ds omfattende og præcise kundevisning kombinerer således adgangen til traditionelle og ikke-traditionelle kreditdata med avanceret datavidenskab og maskinindlæringsværktøjer. Det betyder, at kunderne nu kan forvente at tilbyde endnu bedre kundeoplevelser gennem de nye kraftfulde værktøjer. De nye værktøjer omfatter at:

  • Få adgang til det bredest mulige dataunivers der understøttes af interne og eksterne datakilder, traditionelle og ikke-traditionelle samt strukturerede og ustrukturerede data, der driver nye kreditrisikomodeller, som kan øge nøjagtigheden med mere end 30 %.
  • Få øget adgang til kredit og større økonomisk integration for flere millioner forbrugere i hele Europa. Dette er takket være løsningens evne til at levere en gennemsnitlig godkendelsesprocent på 80 % til gode kunder med såkaldte “tynde filer” – uden at ændre på erhvervslivets overordnede risikoappetit.
  • Få nye indsigter for mere end 75 % af kommercielle kunder, der giver bedre adgang til kredit for endnu flere europæiske SMV’er. Nye lovgivninger som PSD2 fortsætter med at bidrage til udviklingen af en velinformeret generation af datakyndige kunder, enmandsvirksomheder og små firmaejere, der nu vil drage direkte fordel af dette via Credit 3D.
  • Få reduceret omkostninger, risici og kompleksitet ved at opbygge integrerede interne data- og analysesystemer. Dette kan give en 66 % forbedring i produktiviteten.

Experian Credit 3D er nu tilgængelig på tværs af EMEA. Ønsker du at høre mere? Venligst udfyld denne formular, og du vil høre fra vores danske team.

– – –

Om undersøgelsen:

  • Forrester Consulting, der arbejder på vegne af Experian, undersøgte mere end 700 beslutningstagere med ansvar eller indflydelse over kundedata, analyse, risiko og SMV-tjenester fra hele EMEA. Resultaterne er overordnet Innovation, Smart Data And The Drive To Customer-centricity. For at læse rapporten klik da venligst her.
  • For at læse Successful Routes To Servicing The SME Sector, klik da venligst her.
  • EU-befolkning og data om økonomisk integration baseret på OECD-analyse. Du kan klikke her for mere information og for at læse vores rapport The Future Of Credit Information.
  • Kontakt:

    Lasse Flink
    Chief Data Officer, Experian Danmark
    +45 61 22 22 39
    Lasse.Flink@experian.com

    Rie Lindgren, Nordic Marketing Manager, Experian
    + 45 60 43 41 44
    Rie.Lindgren@experian.com

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/smartere-og-mere-retfaerdige-kreditbeslutninger-for-millioner-af-europaeere-drevet-af-en-ny-avanceret-analyse–og-datalosning?releaseId=13575984

    Del:
    Del din kommentar
    Forsiden lige nu