ANNONCE

PRM / Stort optag på ny retail uddannelse

4. september 2020 13:09 | Af: Ritzau Info
 

Interessen for som de første i Danmark at specialisere en erhvervsøkonomisk uddannelse på Aarhus BSS ved Aarhus Universitet inden for retail-branchen har været intet mindre end overvældende. Cirka 100 nye kandidatstuderende på Aarhus BSS startede i denne uge på en helt ny og specialiseret kandidatlinje inden for Commercial and Retail Management. Den store interesse for uddannelsen er både glædelig og overraskende.

Pressemeddelelse fra Aarhus Universitet: Aarhus BSS

Uddannelsen i Commercial and Retail Management blev udbudt sidste år, da Aarhus BSS indgik aftale med en lang række fremtrædende detail-, grossist- og leverandørvirksomheder om at uddanne de første cand.merc.’er med speciale i hele detailbranchens værdikæde fra efteråret 2020.

Topchefer for de fremtrædende virksomheder i branchen med Salling Groups CEO Per Bank og Bestseller-ejer Anders Holch-Poulsen i spidsen var selv med til at promovere uddannelsen over for de studerende på et stormøde i februar.

“Vi havde håbet på at kunne lave et hold på 30 studerende, de mest optimistiske talte om 60 studerende, men at antallet er tæt på 100 nye studerende, som startede i denne uge, er overraskende men meget glædeligt. Så stort et optag på en helt ny erhvervsøkonomisk linje har jeg ikke set i mange år, hvis nogensinde,” siger institutleder på Institut for Virksomhedsledelse på Aarhus BSS, Jacob Eskildsen.

Også formanden for kredsen af virksomheder, der har hjulpet uddannelsen på vej, de såkaldte Founding Partners, CEO i Fritz Schur Consumer Group Carsten Wandorf, glæder sig over den store interesse for den nye uddannelse.

“Jeg glæder mig naturligvis meget over, at de studerende med deres interesse kvitterer for, at samarbejdet mellem retailerne, mærkevareleverandørerne og en fremtrædende uddannelsesinstitution giver den nye generation en tro på de rigtig interessante uddannelses- og karrieremuligheder, der er i vores branche, hvor tingene er under konstant udvikling og forandring,” siger Carsten Wandorf.

Virksomhederne i Founding Partners vil spille en aktiv rolle i uddannelsesforløbet gennem gæsteforelæsninger, projektorienterede forløb og kandidatafhandlinger, ligesom de stiller et større antal relevante studiejob til rådighed for de studerende.

Fakta:

Founding Partners:

  • Arla
  • Bestseller
  • Danish Crown
  • JYSK
  • KFI Erhvervsdrivende Fond
  • Mærkevareleverandørerne – MLDK.dk
  • Rema 1000
  • Salling Group

Kontakt:

Institutleder Jacob Eskildsen
Institut for Virksomhedsledelse, Aarhus BSS, Aarhus Universitet
Tlf.: +45 31 60 81 00
Mail: eskildsen@mgmt.au.dk

Formand for Founding Partners Carsten Wandorf
Formand for MLDK og CEO Fritz Schur Consumer Group
Tlf.: + 45 40 32 62 67
Mail: formand.MLDK@mldk.org

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/stort-optag-pa-ny-retail-uddannelse?releaseId=13599364

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu