ANNONCE

PRM / TELIA DANMARK FORBEDRER INDTJENINGEN OG ØGER KUNDEBASEN I FØRSTE KVARTAL 2020

22. april 2020 07:02 | Af: Ritzau Info
 

Nordens største teleselskab, Telia, offentliggør i dag resultatet for første kvartal af 2020. Telia Danmark leverer fortsatte forbedringer af kundebasen og indtjeningen.

Pressemeddelelse fra Telia Danmark

I første kvartal af 2020 fik Telia Danmark et overskud (EBITDA) på 162 mio. danske kroner, hvilket er en forbedring på over 3% sammenlignet med samme kvartal året før. Samtidig har Telia Danmark øget kundebasen med mere end 20.000 kunder på tværs af privat- og erhvervsforretningen.

“Vi er kommet godt fra start i 2020 som følge af stærke leverancer til vores kunder og en målrettet indsats for at effektivisere og digitalisere forretningen. Service revenue ligger relativt stabilt trods fortsat pres på toplinjen. Vores kunders loyalitet og tilfredshed er stigende og vi har haft fornøjelsen af at byde mange nye kunder velkommen i årets tre første måneder,” siger Thomas Kjærsgaard, administrerende direktør i Telia Danmark.

Især erhvervsforretningen viser gode takter. I løbet af årets første kvartal har Telia Enterprise lanceret en række nye teknologier og løsninger:

“Vi oplever stigende interesse for analyseværktøjet Crowd Insights, der kan vise overordnede bevægelsesmønstre på baggrund af anonymiserede data fra vores mobilnetværk, og som kan give værdifulde indsigter til brug for blandt andet transport-, by- og lokalplanlægning. I februar lancerede vi næste generation af IoT-teknologi, i form af et landsdækkende LTE-M-netværk, der har større datakapacitet, fleksibilitet samt et meget lavt energiforbrug. Vi mærker tydeligt, at erhvervslivet efterspørger digitale teleteknologier, der kan bidrage til at udvikle og effektivisere deres forretning”, slutter Thomas Kjærsgaard.

Påvirkningen fra Covid-19
Covid-19 udgør en ekstraordinær situation. Kundernes brug af tale- og datatjenester er øget markant som følge af danskernes ændrede arbejds- og forbrugsmønstre. Telia Danmark er stolt af at levere den kritiske infrastruktur, der er med til at holde Danmark i gang i denne usædvanlige og vanskelige situation.

Omkring halvdelen af Telias danske butikker, der ligger i storcentre, har været lukkede siden midten af marts. Kvartalsresultatet er dog i mindre grad påvirket af Covid-19. Den fremadrettede effekt på Telias Danmarks resultater afhænger blandt andet af udviklingen i vores privat- og erhvervskunders finansielle situation, vores leverandørers forretning samt trafik- og roamingforbruget.

Nøgletal

Q1 2019

Q1 2020

Service Revenue

750 mio. dkk

738 mio. dkk

EBITDA

157 mio. dkk

162 mio. dkk

Telia Danmark er organiseret som filial under Telia Company. Derfor aflægges Telia Danmarks regnskab fra Stockholm og i svenske kroner. Alle ovenstående beløb er omregnet til danske kroner.

Det samlede Q1-resultat for Telia Company er tilgængeligt på Investor Relations-sitet: https://www.teliacompany.com/en/investors/

Kontakt:

Pressechef Mads Houe tlf.: 28 27 01 71 email: mads.houe@teliacompany.com

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/telia-danmark-forbedrer-indtjeningen-og-oger-kundebasen-i-forste-kvartal-2020?releaseId=13592052

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu