PRM / Unge modebrands kæmper om at vinde Salling Fashion Award 2018

17. maj 2018 09:00 | Af: Ritzau Info
 

Torsdag den 24. maj uddeler stormagasinet Salling for andet år i træk Salling Fashion Award. Det er seks nystartede, danske virksomheder, der kæmper om den prestigefyldte pris og en eksklusiv pop-up-shop

Pressemeddelelse fra Dansk Supermarked Group

Sidste år blev aarhusianske Lakor den første vinder af Salling Fashion Award. Torsdag den 24. maj uddeler stormagasinet igen prisen i samarbejde med Headstart Fashion.

– Den danske modebranche er fyldt med talent, og med Salling Fashion Award er vi med til at støtte og promovere nye spændende fashion brands. Jeg er sikker på, at vi kan hjælpe vinderen med at udnytte sit potentiale, siger Head of Marketing for Salling, Birthe Wiberg.

Her er de nominerede

De seks nominerede er nystartede, danske brands, der har udmærket sig på designet af deres første kollektioner. De nominerede kæmper om en præmie på 30.000 kr. og en pop-up-shop i Sallings stormagasiner. Feltet består i år af:

– Another Project

– Twelvepieces

– Morten Ussing

– Sandermann

– Rue De Tokyo

– Maardt Studio

De nystartede, talentfulde virksomheder i branchen har brug for promovering, fortæller Christian Chapelle, der er CEO for Headstart Fashion:

– Headstart Fashions overordnede formål er at bidrage til modebranchens vækst og udvikling, og her er det essentielt, at større virksomheder som Salling vil være med til at bidrage. Salling Fashion Award er med til at give virksomhederne eksponering, men også direkte salg i og med, at vinderen får en pop-up-shop i Sallings stormagasiner, siger Christian Chapelle.

En jury med kendte ansigter

Vinderen bliver i år udpeget af en jury bestående af modedesignerne Mark Tan og Ellen Pedersen, Ph.d. på Designskolen Kolding Else Skjold, Head of Fashion Partners ved Kopenhagen Fur Mette Harrestrup, CEO i Headstart Fashion Christian Chapelle og Head of Marketing i Salling Birthe Wiberg.

Vinderen af Salling Fashion Award bliver belønnet med en præmie på 30.000 kroner og en eksklusiv pop-up-shop i Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg.

Sidste års vinder er nu en fast del af Sallings sortiment

Lakor, der sidste år løb med Salling Fashion Award, er blevet en fast del af sortimentet i Salling. Den lille vestkystelskende virksomhed har i det hele taget været igennem en positiv udvikling, fortæller Lasse Kornum fra Lakor:

– Anerkendelsen fra modebranchen har været en blåstempling for os, og vi har uden tvivl oplevet en stigende interesse for vores brand. Vi har haft meget travlt og har knap haft tid til at følge med, siden vi vandt Salling Fashion Award sidste år, siger Lasse Kornum fra Lakor.

Årets Salling Fashion Award uddeles til Headstart Fashion Awards torsdag den 24. maj på Atlas i Aarhus.

Kontakt:

Dansk Supermarked Group Group Communication tlf.: 8778 5002 email: press@dsg.dk

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/unge-modebrands-kaemper-om-at-vinde-salling-fashion-award-2018?releaseId=12842308

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu