ANNONCE

PRM / Vinkøleskabet går mainstream: Køkkenkøbere tænker skabet ind fra start

5. november 2020 07:15 | Af: Ritzau Info
 

Flere samarbejder mellem køkkenproducent og Klubvin styrker wow-effekten i danske køkkener. Et samarbejde, der giver blod på tanden hos Klubvin, hvor B2B-markedet er det næste store fokuspunkt.

Pressemeddelelse fra Klubvin.dk

Vinen må hverken være for kold eller for varm. Det er reglen. En perfekt tempereret vin er en balancegang, som kan løfte en flaske fra middelmådig til fremragende. Og ifølge Thomas Støvhase, der er ejendomschef hos køkkenforhandleren Invita i København, har de over de seneste år oplevet en stigende interesse i opbevaringsløsninger til vin fra forbrugere.

– Det har været en temmelig markant udvikling over en kort årrække. Kunderne er allerede fra starten af langt mere opmærksomme på designet af deres køkken og tænker vinopbevaring og vinkøleskabe ind som en samlet løsning, siger Thomas Støvhase og forklarer:

– Jeg tror, der er flere grunde til, at vinkøleskabe vinder frem i danske hjem. For det første har flere fået interesse for at skabe wauw-faktor og lidt blær med unikke løsninger i deres hjem. Noget som signalerer luksus og tjekkethed Og for det andet er forbrugerne blevet mere kræsne og individuelle, når det kommer til deres køkkener.

Unikke løsninger driver markedet

Netop ønsket om unikke løsninger har været det springende punkt for samarbejdet mellem Invita og den danske vin- og vinkøleskabsimportør, Klubvin.

– Vi har brugt Klubvin ved flere lejligheder. Det har været, når vores kunder søgte specifikke løsninger til deres hjem, hvor Klubvin har kunnet leveret nichemål uden at forsinke leveringstidspunktet, fortæller Thomas Støvhase.

Samarbejdet med blandt andre Invita-forhandleren har givet Klubvin mod på at afdække B2B-markedet i endnu højere grad. Aftaler med leverandører som Invita gavner alle parter og er i sidste ende også fordelagtige for forbrugerne, mener René Dreijer, der er daglig leder hos Klubvin.

– Typisk indgår vores løsninger i større boligprojekter, og der har kunderne mulighed for at finde en leverandør, som både kan designe køkken og sætte det rigtige udstyr fra en specialforhandler som os i det. Det gør den samlede købsproces hurtigere, nemmere og billigere for kunderne, fortæller René Dreijer.

Samarbejder kommer vinkunderne til gode

Ifølge René Dreijer er det øgede fokus på forhandlere på lige fod med slutbrugerne et naturligt skridt i Klubvins udvikling. For i takt med at flere danskere prioriterer en hverdagsluksus som god vin, er vinkøleskabet oplagt ikke kun at tilkøbe, men at tænke ind helt fra start i et byggeri eller en renovering af køkkenet eller stuen.

– Vores styrke er en stor variation af løsninger indenfor alle prisklasser og vores evne til at tilpasse os særmål. Samtidig gør vi en dyd ud af at levere produkter af høj kvalitet og præstere en hurtig og effektiv service. Vinkøleskabe er et specialprodukt, og der kan ofte være en lang ventetid. Derfor prøver vi at være lagerførende med en stor del af vores produkter, og det tror jeg, at flere virksomheder har en interesse i, fortæller René Dreijer.

Foruden at levere vinkøleskabe, er Klubvin også vindistributør med et personligt netværk af vinbønder fra udvalgte områder.

Kontakt:

René Dreijer
Daglig leder, KlubVin
(+45) 70 25 90 90
Info@klubvin.dk

Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/vinkoleskabet-gar-mainstream-kokkenkobere-taenker-skabet-ind-fra-start?releaseId=13603601

** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu