SEO giver dig mulighed for at rangere bedre

22. juni 2019 17:11 | Af: Sponsoreret Artikel

Digital markedsføring er i en rygende fremgang, og det er der god grund til.

SEO giver dig mulighed for at rangere bedre
Foto: Heymate.

Virksomheder over hele landet kan mærke konkurrenterne åndende i nakken, men hvordan kan de være med til at lægge sig i førersædet?

I arbejdet med SEO optimeres der for, at din virksomhed kan rangere bedre.

Søgemaskineoptimering

I arbejdet med digital markedsføring er SEO en central del. Processen søgemaskineoptimering er kortfattet optimering af en hjemmeside, så den har muligheden for at rangere bedre på Google eller andre søgemaskiner. I arbejdet med SEO er hver case forskellig, da tekniske faktorer og indhold på diverse hjemmesider varierer, samt om der tidligere er udført noget arbejde inden for området.

Google er en kompleks søgemaskine, som indeholder en algoritme med over 200 faktorer, der kan lede til højere rangeringer.

En stor del af arbejdet med SEO handler om at få skabt et troværdigt og autoriseret brand overfor Google. I forlængelse med dette, så er SEO et langsigtet arbejde, som kræver kontinuerligt arbejde. På denne måde vil man kunne opfylde sit ønske om blive en fast del af topplaceringerne på Google.

Forbrugerne, alt afhængig af branche, vil have forskellige købsadfærd, som smitter af på deres købsbeslutninger. Derfor er det i arbejdet med SEO også vigtigt, at man har et indblik i ens kundernes brugeradfærd og bevæggrunde.

Målrettet optimering på din hjemmeside

I arbejdet med SEO, så er der to strategier, som man arbejder indenfor. Onpage SEO og Off page SEO. Kombinationen af disse er med til at skabe resultaterne, hvilket også er grunden til, at man ikke kan undvære hverken den ene eller den anden.

En stor del af arbejdet handler om at give Google de informationer og faktorer, som den ønsker. Derfor er søgemaskineoptimering også organisk vækst, da man ikke kan løbe om hjørner med Google. Derfor finder en stor del af arbejdet også sted i at fortsat optimere og forbedre indholdet af ens hjemmeside, hvis man ønsker holdbare resultater.

Onpage SEO foregår af ordet på ens egen side. Her arbejder man med optimere de faktorer, som spiller en rolle for arbejdet ved at ændre ens egen hjemmeside.

En del af arbejdet henvender sig til relevante søgeord. Gennem en søgeordsanalyse på baggrund af ens kunder vil man kunne frem til bedste og mest relevante søgeord for siden. Dertil optimerer man blandt andet følgende faktorer i forhold til ens søgeord:

  • Titel struktur på hjemmesiden
  • Billedoptimering
  • Tags og meta descriptions

Alle disse faktorer er et udpluk af de ting, som er vigtige for Google, når hjemmesiden skal rangeres.

Anbefaling af din side

Den anden vigtige strategi er offpage SEO. Det er det arbejde, som finder sted ude fra ens egen hjemmeside. Her er linkbuilding uundværligt. Google prøver i sin forstand at kunne tilbyde sine bruger de bedste søgeresultater. Gennem linkbuilding så vil det for Google ligne anbefalinger til den pågældende hjemmeside.

Der er dog nogle forudsætninger, som man skal tage højde for. Et link er ikke nødvendigvis et godt link.

Man skal huske på, at troværdighed vægter højt for Google. Der findes mange forskellige typer links, hvilket også er vigtigt, at man ikke undervurderer, da det kan skabe store udfordringer.

Produceret af Heymate

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu