Sådan slipper du af med sukkertrangen: Her er fem gode tips

9. juli 2017 06:01 | Af: Louise Bennetzen, lb@newsbreak.dk

Vil du gerne sukkertrangen til livs? Så læs med her!

Del:

Stop sukkertrangen! Det er sikkert, sådan du tænker. Nu skal det simpelthen være. Men der skal også være plads til søde sager en gang imellem. Vi er jo ikke robotter! Men hvis du synes, du får lidt for meget af det søde, vil vi gerne hjælpe dig.

Woman har samlet gem gode råd, som du skal følge, hvis vil gå på sukkerafvænning og vi vil gerne dele dem med dig.

Stop sukkertrangen med sunde snacks

Men hvad skal du så spise, når sulten melder sig? Bare rolig, det har vi også taget højde for. Du kan nemlig lave virkelig lækre raw-müslibarer med kun fire ingredienser.

Müslibarer er noget nær den perfekte snack til at stille sulten mellem måltiderne, da de er dejligt mættende, smager super godt og så er de også nemme at have med i tasken.

Men du skal ikke købe dem, du finder i butikkerne. De er både dyre og fyldt med sukker, fedt og tilsætningsstoffer. I stedet skal du lave dine egne. Så ved du også lige præcis, hvad de indeholder!

Det lyder måske besværligt, men hos madbloggeren Signe Moesby Leth har vi fundet en supernem opskrift på barer, der ikke engang skal bages. Så nu er der kun at komme igang.

Fakta

Opskrift på sunde müslibarer

Ingredienser:

– 265 gram dadler

– 130 gram grovvalsede havregrym

– 125 gram grofthakkede mandler

– 2 spiseskefuld kokosolie

Sådan gør du:

– Fjern stenene fra dadlerne og kom dem i en foodprocessor eller blender. Blend dem til dadlerne er blevet en klæbrig sammenhængende masse.

– Hak mandlerne og hvis kokosolien er fast så smelt den i et vandbad.

– Hæld dadelmassen i en skål og bland alle ingredienser sammen, indtil du får en klæbrig sammenhængende masse.

– Fordel derefter massen i en form med plastikfolie eller bagepapir. Det er vigtigt at trykke massen godt ned, så müslibarerne kommer til at hænge ordentlig sammen.

– Sæt formen i fryseren i en times tid eller i køleskabet i et par timer. Skær bagefter müslibarerne ud i den ønskede størrelse.

– Opbevar dem i køleskabet. De bør kunne holde sig i 1-2 uger på køl og endnu længere, hvis du putter dem i fryseren.

Kilde: Costume

Hvis du stadig har problemer med at komme af med sukkertrangen, så klik igennem galleriet ovenover for at få en trin-til-trin guide til, hvordan du starter (og holder) sukkerafvænningen.

Del:
Del din kommentar
Forsiden lige nu