ANNONCE

Teleselskab ramt af svindelsag

7. august 2019 14:59 | Af: Peter Koch, pk@newsbreak.dk

Telenor bortviser chef og tre sælgere efter omfattende fupnummer - flere butikker frygtes ramt

Teleselskab ramt af svindelsag
Telenor agter at politianmelde svindlen. Genrefoto.

Et af landets største teleselskaber er ramt af en regulær skandale, efter et stort antal kunder er blevet groft narret til at betale for langt flere abonnementer, end de har bedt om, skriver Ekstra Bladet onsdag.

Samtidig har kriminelle grupperinger fået udleveret et ukendt antal dyre telefoner, sim-kort og andet udstyr ved hjælp af falske id.

Sagen bliver i disse dage oprullet af ledelsen i Telenor, der siden slutningen af juli har bortvist en chef og tre sælgere.

Det omfattende fupnummer er sket i teleselskabets butik, der har lejet sig ind i Bilka i Hundige. Ledelsen i Telenor undersøger nu, hvordan også andre butikker på Sjælland kan have deltaget i fupnummeret og narret kunderne der. Butikschefer i andre butikker er derfor de seneste dage blevet suspenderet, oplyser flere kilder i selskabet.

Ansatte indrømmer

Flere af de nu tidligere ansatte har under samtaler med ledelsen erkendt, at de i længere tid har overtrådt selskabets egne regler for brug af billed-id. Og at de systematisk har solgt flere abonnementer ved at udnytte uvidenhed hos ældre og svage kunder.

’Vores kontrolsystem fangede heldigvis svindlen,’ skriver retaildirektør Thomas Krough Skou i et mailsvar til avisen.

‘Straks vi blev bekendt med, at en af vores butikker har været udsat for iscenesat organiseret kriminalitet, igangsatte vi en undersøgelse af omfanget af den pågåede svindel.’

Ekstra Bladet har talt med flere af de ansatte, der forklarer, at svindlen er en del af salgskulturen.

– Hvis man vil frem i Telenor, kræver det, at man laver nogle salg, forklarer en af dem.

Telenor vil nu melde sagen til politiet.

ANNONCE

ANNONCE
Del din kommentar
Forsiden lige nu